Ai un site și dorești să-l îmbunătățești? Iată 4 aspecte de care trebuie să ții cont în momentul în care dorești să-l optimizezi pentru a avea cât mai mulți clienți/vizitatori.
4 aspecte esentiale ale investitiei intr-un site
- Folosește pagini suport și asiguraă-te că direcționează corect traficul
În general, scopul principal al unui site este acela de a vinde sau, cel puțin, de a prezenta produse sau servicii pentru a fi ulterior achiziționate.
Paginile care sunt de obicei cele mai accesate sunt cele cu produsele și serviciile prezentate, de aceea sunt numite pagini principale.
Orice altă pagină care nu e o pagină principală este o pagină de suport. Sunt denumite pagini de suport deoarece ca au rolul de a “ajuta” paginile principale și de a oferi informații conexe astfel încât un număr cât mai mare de vizitatori să ajungă pe paginile principale și să cumpere.
Paginile de suport sunt toate articolele unui site, paginile despre noi, echipa, alte informații utile, parteneri, etc.
Prin urmare, trebuie să te asiguri că paginile de suport de pe site-ul tău sunt clare și informațiile de pe acestea sunt precise pentru ca vizitatorii să ajungă cât mai repede și mai ușor pe paginile dorite.
- Crează pagini cu conținut bazat pe căutări populare din Google
Pentru a avea un număr cât mai mare de utilizatori pe site, articolele tale trebuie să aibă un conținut de actualitate, relevant și să trateze o problemă des întâlnită în rândul publicului targetat.
Documentează-te și identifică problemele și nelămuririle indivizilor și redactează articole bazate pe acele cuvinte căutate de ei pe Google.
Pe cât posibil nu te axa pe articole de tipul știrilor. Știrile nu au valoare investițională mare. Pot fi foarte interesante pe moment, dar odată cu trecerea timpului acestea își pierd din valoare.
În plus, dacă vrei să implementezi ceva asemănător, dar nu ai foarte multe resurse la dispoziție să faci articole, atunci adaugă o pagină de “întrebari des întâlnite” (FAQ).
Paginile de întrebări des întâlnite sunt varianta minimală a articolelor tip tutorial.
- Inserarea video-urilor
Făcut corect, video-ul are un impact mult mai mare decât textul.
Există mai multe tipuri de abordări ale prezentării produselor/serviciilor prezentate precum abordarea tehnică sau cea emoțională, dar ceea ce este esențial, indiferent cum este realizat sau cât de multe video-uri ai pe site, ia în considerare faptul că trebuie și promovate.
Atașează filmul respectiv în pagina „despre noi”, pune-l ca introducere la canalul de Youtube, pune-l la descrierea canalului, la descrierea paginii de Facebook, pune-l pe prima pagina, pune în semnatura ta de email link spre pagina „despre noi”, etc. Promovează-l cât de mult posibil.
- Investește într-o comunitate
Poți apela la comunități asemenea grupurilor de pe Facebook, Linkedin, Reddit sau chiar Instagram.
Pentru a face parte dintr-o comunitate, indiferent care ar fi aceea, este fundamental să fii activ, implcat și să depui efort pentru a avea rezultate. O comunitate de succes este aceea în care indivizii sunt interesați să fie implicați și activi, dacă nu, comunitatea se va degrada.
O comunitate este echivalentul virtual al unei mulțimi adunate permanent în fața magazinului tău.
Ai parte constant de promovare naturală și reală a produselor tale. Ai parte mereu de recomandări, feedback și activitate care se transformă indirect în clienți.