Pe măsură ce ne apropiem de sfârșitul anului 2019, este momentul oportun să discutăm despre trenduri manifestate în eCommerce-ul de pretutindeni. Interacțiunea și achiziționarea de produse este în prezent o activitate non-stop, 24/7. Din această cauză, experiența cumpărătorilor s-a dezvoltat, îmbinând atât partea de online, cât și cea de offline.
Se estimează că la nivel global valoarea vânzărilor de pe piața de e-commerce va ajunge până la 4.8 trilioane dolari.
Totodată, sunt estimate creșteri ale numărului de cumpărători din mediul online. În 2017 numărul acestora era de 1.79 miliarde. A fost previzionat că până în 2021 numărul lor se va dubla, ajungând la 2.14 miliarde.
Tendinte e-Commerce din 2019 care sunt valabile si azi
- Inteligența artificială, asistenți robotici și chatbots
Inteligența artificială, asistenții și chatbots sunt creați pentru a îmbunătăți experiența generală de achiziționare și interacțiunea dintre consumatori și produse/servicii. Aceștia pot întreprinde diferite procese care în trecut erau realizate manual, rezolvându-le într-un mod mult mai eficient și într-un timp mai scurt.
- Utilizarea realității augmentate
Realitatea augmentată ajută la diminuarea diferenței dintre experiența shopping-ului online și a celui din magazinele offline. Realitatea augmentată poate asista consumatorii în procesul de luare a deciziilor, înfățișând o percepție senzorială generată în lumea reală cu ajutorul tehnologiei.
- Vizualizarea interactivă a produselor
În prezent mulți consumatori consideră că review-urile scrise online și părerile influencer-ilor nu sunt îndeajuns. Tehnologia permite folosirea realității augmentate, a imagisticii 3D și a realității virtuale pentru a lua contact cu un produs fără a se renunța la confortul oferit de utilizarea smartphone-ului sau a laptop-ului.
- Personalizarea și implicarea clienților în acest proces
Companiile de e-commerce pot folosi datele clienților (cum ar fi istoricul de cumpărare, de căutare și paginile web vizitate) pentru a-și îmbunătăți înțelegerea asupra intereselor consumatorului. Personalizarea atrage clienți și ajută la reproducerea experienței de shopping offline.
- Video-urile
Conținutul video este o modalitatea de a interacționa la un nivel mai personal cu clientul. În plus, este dovedit că atrage mai mulți clienți și mai multe reacții din partea acestora.
- Numărul de plăți prin intermediul telefoanelor mobile va crește
Procesul de plată va fi standardizat de către companiile de procesare a plăților, ceea ce îl va face mai rapid, mai simplu și mai sigur. Așa că asigură-te că magazinul tău online este optimizat și pentru smartphone-uri.
- Codurile QR revin la modă
Includerea opțiunii de scanare a codurilor QR în cadrul camerei foto a telefoanelor lansate recent este un pas înainte în crearea unei relații directe între brand și consumator. Persoanele interesate pot scana codul, vor primi o optiune să acceseze un link și vor fi redirecționați către web site-ul dorit.
- Dezvoltarea comportamentului responsabil față de mediu
Consumatorii devin din ce în ce mai conștienți de impactul asupra mediului a cumpărăturilor online. Ambalarea eficientă a produselor reprezintă un efort din partea companiei cu scopul de a reduce risipa și ajută la câștigarea simpatiei clienților.