O strategie de marketing completa pentru afacerea ta trebuie sa includa si aspecte digitale, iar prezenta online este un must-have, in special in contextul global actual. De aceea, un site reprezinta identitatea digitala a business-ului tau. Atunci cand iei decizia de a crea un site, apare inevitabil o situatie de confuzie explicata de existenta mai multor categorii de site-uri web.
In acest articol vom aduce claritate in ceea ce priveste alegerea site-ului corespunzator, oferind o detaliere a celor mai intalnite tipuri si care este cel potrivit pentru prezenta digitala a afacerii tale.
Ce categorii de site-uri exista?
Blog-urile
Blog-ul face parte din acele tipuri de site-uri web care permit oferirea de informatii relevante, educative. In acelasi timp, sunt o modalitate prin care poti impartasi proiectele tale creative in spatiul digital. O companie care are ca obiectiv sa puna la dispozitie content calitativ si folositor audientei sale, poate folosi aceasta categorie de site-uri web.
Blog-ul este o modalitate eficienta de a creste audienta business-ului tau, de a retine publicul relevant, fiind o solutie moderna pentru reviste sau ziare. Totodata, blog-ul poate fi integrat in diverse site-uri de prezentare sau chiar e-Commerce, oferind posibilitatea de a folosi SEO in articolele scrise, fiind de ajutor in optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare.
Site-uri web de tip business/corporate
Site-urile web business sau corporate au functia de a furniza detaliile relevante despre afacerea ta, precum date de contact, retelele de social media unde clientii potentiali te pot gasi sau chiar adresele geografice fizice ale companiei tale.
Aceasta categorie de site-uri se construieste folosind un model comun, insemnand ca site-ul tau va avea nevoie de cateva pagini esentiale, cum ar fi: “Despre”, “Servicii oferite” sau “Contact”. In general, aceste tipuri de site-uri necesita continut de calitate care sa convinga audienta ca business-ul tau este cel potrivit nevoilor acesteia.
Site-uri e-commerce
Cunoscut si drept “magazin online”, un site e-commerce este optiunea frecvent aleasa atunci cand scopul principal al business-ului tau este vanzarea de produse sau chiar servicii. Acest tip de site web necesita setarea corecta a anumitor functionalitati, cum este cea referitoare la posibilitatea de plata online, functionalitate ce trebuie implementata cu grija, pentru a oferi cumparatorilor conditii sigure prin care pot plati produsele sau serviciile de care au nevoie.
De regula, companiile care opteaza pentru construirea unui magazin online apeleaza la profesionisti, dar este bine de stiut ca Shopify sau Magento iti ofera posibilitatea de a crea, cu usurinta, un site de e-commerce, fara a avea cunostinte in scrierea de cod.
Website-uri non-profit
Cele mai potrivite categorii de site-uri pentru a sustine o cauza, pentru a impartasi o misiune sau anumite obiective, publicului, sunt cele de tip non-profit. Pentru a-ti oferi o imagine clara asupra a ceea ce inseamna mai exact, lasam cateva exemple: website-ul unei scoli, website-ul unei organizatii religioase sau al unei organizatii care se ocupa de campanii ecologizare.
Precum am mentionat si in cazul site-urilor de tip corporate, structura unui site non-profit trebuie sa contina, de regula, cele mai importante pagini care definesc aceasta categorie, cum ar fi: o sectiune in care se detaliaza obiectivele organizatiei, valorile de baza ale acesteia; o sectiune care sa prezinte evenimentele organizate in trecut, dar si o sectiune cu detaliile importante pentru a putea face o donatie.
Site-uri web educationale
Pentru acele institutii care ofera resurse educationale precum cursuri, acest tip de site web este ideal. Necesitatea de a ne dezvolta si de a urma cursuri pentru o formare continua a vietii profesionale este in crestere, motiv pentru care astfel de site-uri web trebuie sa fie atragatoare, in ceea ce priveste continutul, dar si aspectul estetic, mai exact interfata cu care utilizatorul intra in contact direct.
Mai mult decat atat, site-urile web de acest fel trebuie sa fie intuitive si usor de navigat, dar si sigure, in acelasi timp. Functionalitatile privind platile online trebuie sa fie foarte bine puse la punct, iar partea de design web necesita atentie, pentru a pastra utilizatorul. De asemenea, institutiile precum universitatile trebuie sa se asigure ca isi definesc bine imaginea digitala, stabilindu-se, prin continutul informational al acestor site-uri, ca fiind de incredere.
Site-uri de tip portofoliu
Un site web de acest tip este modalitatea perfecta prin care munca ta poate fi impartasita comunitatii din mediul online. Fie ca esti fotograf, marketer sau developer, a avea un portofoliu online te diferentiaza, iti ofera posibilitatea de a fi gasit in mediul online. Fie ca vorbim despre un freelancer sau o agentie, prezenta online a business-ului tau ofera publicului interesat de serviciile sau produsele tale, toate informatiile de care are nevoie, la o simpla cautare pe Google. Intr-un astfel de site poate fi integrat un blog sau o pagina care sa cuprinda testimoniale, astfel incat imaginea business-ului tau sa fie una completa si sa usureze procesul decizional al potentialilor clienti.
Website-uri pentru evenimente
O modalitate de publicitate eficienta care presupune costuri reduse este crearea unui event website. Indiferent de scopul principal al evenimentului, crearea unui site web pentru acesta prezinta toate informatiile de care cei care urmeaza sa participe sau au intentia de a participa, au nevoie. Focusul principal trebuie sa fie copywriting-ul convingator.
Un astfel de website trebuie sa includa detaliile esentiale privind organizarea evenimentului, link-uri de directionare catre social media, un landing page care sa lase o prima impresie placuta si convingatoare, precum si informatii relevante referitoare la speakeri sau organizatori, agenda evenimentului, dar si eventualele reguli de participare.
Landing Page
In strategia de marketing, adesea, un landing page este o pagina de sine statatoare cu unicul scop de a a oferi un call to action, CTA. In acest sens, pagina web este construita in asa fel incat sa creasca ratele de conversie ale campaniei de marketing in care este integrata.
Un landing page este diferit de un homepage, deoarece “distractiile” in procesul de navigare sunt aproape inexistente, utilizatorul nefiind tentat sa acceseze o alta pagina, pastrandu-i toata atentia inspre directia acelui call to action stabilit. Un astfel de site web poate fi folosit in cazul campaniilor de promovare care au ca scop oferirea de vouchere, acelea care urmaresc strangerea de leads sau in campaniile de e-mail marketing, precum si pentru evenimente.
Site-uri web de tip social media
Acestea sunt cele mai cunoscute tipuri de site-uri web, la nivel global. Fiind adesea folosite de catre persoane in mod individual, dar si de companii ca parte din strategia globala de marketing digital, aceste tipuri de website-uri sunt considerate ca a avand o competitie mica, dar destul de puternica. Insa ideile revolutionare si o strategie bine definita pot sa lanseze afacerea ta la nivel global.
Forum
Puterea continutului generat de utilizatori este extraordinar de mare pentru business-uri in mediul online, iar acest aspect este vazut de catre algoritmii motoarelor de cautare, urcand site-ul tau. Forumurile au la baza utilizatorii, astfel vei fi mereu la curent cu ce isi doresc, ce le place, atragand astfel utilizatori loiali. In concluzie, traficul pe site-ul tau poate creste considerabil.
Cum stii care e cel mai potrivit tip de site pentru afacerea ta?
Daca obiectivul este clar, decizia de a crea un site web este usor de luat. Pentru un business abia infiintat, un site web de tip corporate este alegerea potrivita.
Daca vrei sa creezi un magazin online, vei opta pentru un website e-commerce. Insa, adesea, aceste categorii de site-uri se completeaza reciproc, spre exemplu: iti poti dori, la un moment dat, sa creezi si o sectiune de blog pentru site-ul corporate.
Aceste modificari nu sunt tot timpul usor de implementat pentru cei care nu au cunostinte de specialitate, iar discutiile cu un specialist in crearea de site-uri web este solutia potrivita.