Ai o afacere, dar nu știi cum să o promovezi într-un mod cât mai eficient? Implementând eficient câteva tehnici de promovare online vei putea obține o creșterea a notorietății afacerii prin numărul de vizualizări, dar și prin obținerea de clienți.
Trebuie să ții cont de anumite aspecte care pot îmbunătăți experiența vizitatorilor pe site-ul/pagina ta pentru ca aceștia să revină sau să rămână cu o impresie bună.
Pentru a avea o afacere online de succes este necesar să fie prezentă și în mediul digital. O strategie de marketing online trebuie să te ajute să îți promovezi afacerea, iar apoi prin promovare să poți obține trafic pe site, care inevitabil se transformă în mai mulți clienți.
Cele mai utilizate tehnici de marketing online
- Giveaway-uri
Oamenii apreciează când primesc lucruri gratuite. Metoda giveaway-urilor este o una foarte eficientă pentru promovarea afacerii deoarece îți faci brand-ul cunoscut și, astfel, este și o oportunitate ca oamenii să-ți încerce produsele/serviciile.
- Conținut de calitate
Pentru promovarea unei afaceri online este necesar să ai și un conținut de calitate cu informații relevante. Este important să prezinți un material interesant și atrăgător, completat de câteva poze captivante care te vor ajuta să relaționezi cu publicul tău într-un mod mult mai direct.
- Rețelele de socializare
O altă tactică de marketing online se referă la campaniile de social media. Este o cale foarte bună de a promova o afacere deoarece în mediile online de socializare obții foarte repede audiență și vizitatori, care pot transforma ulterior și în clienți. Este necesar să fii activ pe rețele de socializare pentru a-ți reîmprospăta imaginea afacerii ca publicul să vadă că ești acolo și astfel le dai și încredere. Comunicarea cu clienții este esențială.
- Optimizare SEO
Una dintre cele mai bune tehnici de marketing online se referă la optimizarea SEO sau marketing-ul pe motoarele de căutare. Scopul optimizării SEO este acela de a obține o poziționare mai bună în motoarele de căutare.
Optimizarea site-ului se face după cuvintele cheie pe care vizitatorii le caută de exemplu pe Google. Este important ca site-ul sa fie foarte bine optimizat: să se țină cont de titlurile și de descrierile paginilor, de viteza de încărcare a paginilor, de design și de structura, de titlurile imaginilor, dar și de link-urile care duc către site.
- Email marketing
Prin intermediul email marketing-ului poți comunica cu potențialii clienți sau cu abonații pe care îi ai deja.
Dacă ai obținut date de contact de la vizitatorii site-ului, poți să te folosești de acestea pentru a le trimite periodic email-uri cu oferte.
- Campanii Google Ads
Campaniile Google Ads fac parte dintr-o categorie de tehnici pentru promovarea unei afaceri online sub formă de reclame sau anunțuri plătite pe Google, care au rolul de a atrage trafic direct pe website.
Promovarea afacerilor prin campaniile PPC Google Adwords pot facilita plasarea într-un timp foarte scurt în primele pagini de rezultate ale motorului de căutare Google.