Inainte de a porni la drum este nevoie sa clarificam ce este un URL, care ajuta utilizatorii sa isi contureaza o idee precisa despre site-ul pe care urmeaza sa il acceseze. Ei bine, Uniform Resource Locator face referire la localizarea unica pe Internet a unei pagini web sau a unui fisier. In general, acesta cuprinde patru parti, fiecare cu functii diferite. Pentru a le ilustra cat mai bine, ne vom referi la urmatorul exemplu: https://www.logiqdesign.ro/ecommerce/, unde:
- http – este cel mai intalnit protocol;
- www – pozitionarea site-ului pe internet;
- logiqdesign– numele domeniului;
- ro- terminatia ;
- ecommerce – slugul.
Optimizarea unui URL reprezinta o etapa integrata procesului SEO, fiind considerat si un schelet al paginii web. Cu siguranta te intrebi cum arata un URL corect construit care descrie precis continutul si starneste interesul. Acesta este compus din trei sau cinci cuvinte alese cu mare atentie, tocmai pentru a oglindii subiectul articolului, iar in total numarul de caractere nu va depasi o suta.
In viziunea utilizatorilor, adresele web lungi in care cratimele abunda sunt considerate spam, iar eficacitatea cuvintelor cheie va fi eliminata. Insa, neprelucrarea lor le va face sa para respingatoare si foarte vagi, consecinte care nu vor oferi nici o informatie relevanta si nu vor ajuta nici indexarea site-ului in primele pagini.
Slugul postarii, ultima parte a unui URL, presupune un titlu scurt alcatuit din litere mici despartite fiecare printr-o cratima. Un asemenea titlul va fi atragator si in acelasi timp, mult mai prietenos si usor de retinut, iar dintr-o singura privire se vor scana usor keyword-urile incluse.
Tipuri de URL si caracteristicile lor
URL-uri dinamice – sunt foarte lungi si prezente mai mult pe forumuri de discutii sau pe site-urile de e-commerce, iar specilistii recomanda pe cat posibil evitarea lor, fiind doar o insiruire de coduri.
URL-uri statice – pe acestea le vom folosi daca suntem la inceputul construirii unei pagini web si dorim optimizarea ei. Aceste URL-uri statice au un impact pozitiv asupra vizitatorului si permit integrearea cuvintelor cheie ( exemplu: https://www.logiqdesign.ro/importanta-comunicarii-vizuale-in-mediul-digital)
Acum ca aveti o idee despre modul de construire a unui URL, tineti cont ca structura acestuia nu trebuie sa fie sufocata de keyword-uri.