Ai în plan în viitorul apropiat crearea unui site de prezentare sau a unui magazin online? Dorești să-l realizezi cât mai repede și cât mai ieftin? Dacă te regăsești în această descriere, cu siguranță te-ai gândit să apelezi (sau ai făcut-o deja) la pseudospecialiștii care realizează site-uri ieftine.
Cu toții ne dorim să beneficiem de cele mai bune servicii la un cost minim, dar când vine vorba de mediul online, un preț scăzut poate face diferența semnificativă între un website bine realizat și unul plin de bug-uri.
Înainte să îți creezi un website cu bani puțini, trebuie să cunoști riscurile unui site ieftin la care te expui direct:
- Design neatractiv
Website-ul și designul acestuia sunt conceptele care îți reprezintă afacerea și, de asemenea, modalitatea prin care comunici cu clienții tăi. Principalul risc la care te expui, vizibil și pentru utilizatorii tăi, este interfața website-ului, lucru pe care îl observă prima dată. În consecință, dacă persoanele care îți accesează site-ul navighează cu dificultate și le este greu să găsească ceea ce caută, aceștia părăsesc site-ul în mai puțin de 10 secunde.
Astfel de situații conduc inevitabil către o serie de alte probleme precum rată de conversie și ulterior vânzări scăzute sau chiar inexistente. Probabil îți dorești ca investiția ta în website să fie pe termen lung și să-ți aducă rezultate, de aceea este necesară alocarea unui buget considerabil încă de la început.
- Neadaptat dispozitivelor mobile
Este cunoscut faptul că utilizatorii aleg să-și caute informația de care un nevoie sau să achiziționeze produse sau servicii de pe telefoanele mobile decât de pe calculatoare. Prin urmare, este o necesitate majoră ca website-urile să fie adaptate oricărui dispozitiv mobil pentru a permite o navigare prietenoasă și fără dificultăți utilizatorilor.
În caz contrar, aceștia părăsesc site-ul în primele secunde de la accesare, iar șansele ca ei să se reîntoarcă sunt minime.
- Viteza mică de încărcare
Un alt criteriu crucial în crearea unui website este viteza cu care acesta se încarcă. Asemeni punctului anterior, dacă utilizatorii tăi trebuie să aștepte mai mult de 3 secunde pentru ca website-ul tău să se încarce, este o certitudine că ei vor părăsi acea pagină.
Orice părăsire a site-ului diminuează șansele ca respectivele persoane să realizeze vreo acțiune pe site și să-ți devină clienți.
- Optimizare inexistentă pentru motoarele de căutare
Optimizarea SEO (Search Engine Optimization) este esențială pentru ca website-ul tău să fie cât mai bine poziționat în căutările organice pe care le efectuează oamenii pe diverse motoare de căutare.
O slabă poziționare a site-ului scade inevitabil șansele ca potențialii utilizatori să-l găsească, ceea ce afectează în mod evident performanțele website-ului.
- Numeroase bug-uri
Un site realizat cu costuri minime implică diverse probleme de programare software care alterează funcționalitățile site-ului. Orice problemă tehnică existentă în spatele website-ului creează dificultăți de navigare utilizatorilor. Iar orice eroare nerezolvată, în timp, duce la o imagine negativă a afacerii tale și pierderea clienților.
În mediul digital, fiecare detaliu contează și fiecare problemă de funcționalitate este penalizată. Website-ul este unul dintre pilonii de bază ai oricărui tip de afacere. Investește încă de la început resursele necesare pentru crearea unui site profesionist și scapă de viitoarele neplăceri.