În contextul mobilității intensive și digitalizării, nu este surprinzător faptul că relația dintre utilizatori și gadget-uri s-a dezvoltat atât de mult și să depindem de ele într-o asemenea măsură. Așa se face că procentul utilizatorilor care apelează la telefonul mobil pentru a căuta diverse informații online este în continuă creștere (acum vorbim despre 60% din totalul utilizatorilor).
Dar nu e mereu la îndemână sau comod să cauți în continuu diverse informații și de date pe un ecran limitat. Ce e de făcut? Soluția e deja disponibilă – putem opta pentru căutarea informațiilor pe baza unei comenzi vocale. Altfel spus, nu mai trebuie să tastăm lucrul dorit, ci putem să întrebăm direct atunci când nu știm ceva și să așteptăm să ni se răspundă.
Modul în care căutăm online se schimbă, evoluează și tot mai mulți oameni utilizează această opțiune de căutare vocală fie pe telefon, fie pe tabletă, chiar și pe desktop prin intermediul tehnologiei de tip Asistent Vocal cum ar fi Amazon Echo.
SIRI poate deveni un ajutor de nădejde dacă folosești un dispozitiv Apple. Dar și dacă utilizezi un sistem de tip Android, Google îți pune la dispoziție Google Voice Search. Și să nu uităm de Cortana, aplicația de la Microsoft care îți permite să conversezi cu computerul tău pentru a-ți ușura task-urile.
SEO pentru cautarea vocala
Situația se schimbă și în cazul specialiștilor SEO care trebuie să se adapteze noilor modificări și să îți îmbunătățească percepția asupra conținutului și asupra tehnicilor SEO, în general.
Fiind un subiect de actualitate specialiștii SEO sunt cei care trebuie să conceapă și să planifice noi strategii care să se plieze pe noul stil de căutăre: căutarea vocală.
Unul dintre scopurile principale ale tehnologiei și a dezvoltării sale este de a ne ușura pe cât posibil viața și activitățile pe care le desfășurăm de zi cu zi. Noile dispozitive pe bază de comenzi vocale ca Siri, Cortana, Alexa sau Google Assistant fac lucrurile mai simple ca niciodată și ne permit să obținem informația căutată în cel mai simplu, intuitiv și natural mod posibil: întrebând.
Tot ce trebuie să faci pentru a obține un răspuns, o soluție sau o informație este să întrebi, iar dispozitivul tău îți va răspunde și nu oricum, ci cu o voce amabilă, echipată cu fler conversațional asemenea unui interlocutor real.
De fapt, căutarea vocală acoperă cam toate aspectele de care ai putea avea nevoie – poți să asculți muzică, să cauți restaurante, să comanzi produse online, să aprinzi sau stingi lumina și multe alte comenzi.
Optimizeaza-ti site-ul pentru cautarea vocala
Opțiunea de căutare vocală are mari șanse de a revoluționa modul în care interacționăm cu motoarele de căutare.
Așadar, conținutul trebuie optimizat pentru căutarea vocală prin selectarea și introducerea celor mai potrivite expresii conversaționale. Pe scurt, strategia aplicată trebuie să vizeze modul în care oamenii reali interacționează, vorbesc în mod natural, adresează întrebări și formulează răspunsuri.
Un fapt interesant este că 22% dintre utilizatori caută conținut și informații locale, semn că e momentul cel mai potrivit ca business-urile locale să înceapă să își planifice strategia de optimizare pentru cautarea vocala.
SEO se reinventează pentru a asimila căutarea vocală – reinventează-ți conținutul împreună cu el!