Marketingul digital a devenit tot mai popular si chiar o componenta obligatorie a strategiei de marketing a unei organizatii datorita faptului ca acopera intreaga gama de instrumente, tehnologii si canale de comunicare.
Atunci cand vorbim despre marketing digital majoritatea persoanelor se intreaba ce este si care sunt beneficiile acestuia.
Prin intermediul acestui articol va vom prezenta pe scurt definitia si importanta marketingului digital.
Datorita faptului ca era digitala nu este o stiinta exacta si totul se schimba de la o zi la alta nu putem avea o definitie clara a marketingului digital, insa putem sa avem o interpretare corecta.
Marketingul digital implica utilizarea unor tehnologii digitale pentru sprijinirea activitatilor de marketing in vederea dobandirii profitabile si a retentiei de clienti in cadrul unui proces multicanal, indiferent care ar fi stadiul in ciclul de achizitie al clientului.
Strategia de marketing digital include 3 componente importante
-componenta e-business (cuprinde totalitatea mijloacelor si platformelor electronice care sprijina strategia de business);
-componenta e-commerce (cuprinde procesele de vanzare-cumparare);
-componenta e-marketing (cuprinde actiunile de informare, comunicare si promovare a serviciilor pe internet);
Principalele arme in marketingul digital sunt Social Media, SEO si blogging-ul, insa am putea enumera mult mai multe, mai mult sau mai putin eficiente.
Online-ul a acaparat fiecare piata de dezvoltare, iar accentul afacerilor cade din ce in ce mai mult pe prezenta online.
Site-ul de prezentare este cartea de vizita a afacerilor, iar aceasta trebuie sa fie cat mai profesionista.
Datorita faptului ca 75% din informatiile prezentate de un brand ajung prin intermediul internetului la potentiali clienti, prezenta online trebuie sa fie impecabila.
Pentru a tine pasul cu mediul online, care este intr-o continua schimbare, trebuie sa avem o prezenta profesionista si sa stim sa ne adaptam la tot ce este nou.
Beneficii ale marketingului digital
-Notorietate (creste gradul de popularitate al companiei in randul publicului)
-Feedback (mentine echilibrul si totodata aflam care este reactia oamenilor asupra efectului produs de brand)
-Venituri
-Branding
In concluzie, marketingul digital este esential in orice companie, iar prin strategiile si armele sale contribuie la cresterea si dezvoltarea oricarei afaceri.