Anterior v-am prezentat aspectele generale ale brandingului. Ce este acesta şi care sunt paşii esenţiali pentru a crea un brand de success. În cazul în care nu l-aţi citit vă invit să îl parcurgeţi accesând linkul de mai jos:
https://www.logiqdesign.ro/cum-sa-construiesti-un-brand-de…/
In continuare vom vorbi despre manualul de brand.
Ce cuprinde un manual de brand?
Fiecare organizaţie care şi-a creat un brand trebuie să deţină un manual dedicat acestuia.
Acest manual cuprinde indicaţii clare şi amănunţite legate de utilizarea identităţii vizuale a brandului respectiv. Informaţiile cuprinse în manualul de brand trebuie să acopere toate componentele identităţii vizuale ale unui brand.
Cei care vor parcurge acest manual trebuie să înţeleagă la final toate explicaţiile din spatele alegerilor de design. Toate aceste explicaţii reprezintă esenţa brandului intr-un final, esentă care trebuie să fie sugerată prin elemente grafice.
Logoul unui brand este elementul vizual cel mai des folosit. Fiind cel mai valoros element este important să îi acordaţi multă atentie.
În manualul de brand trebuie să specificaţi versiunile acceptate de poziţionare a logoului şi dimensiunile potrivite pentru acesta, precum şi folosirea acestuia împreuna cu sloganul.
Cromatica este un alt aspect important în identificarea brandului. De aceea într-un manual de brand trebuie specificate culorile folosite în redarea grafică a brandului şi codurile acestora. Este indicat ca aceste informaţii să fie însoţite de exemple.
Un alt aspect important de trecut în manualul de brand sunt indicaţiile de typography. Familiile de fonturi folosite, dimensiuni, înaltimea randului, etc.
Este important de menţionat care sunt cuvintele care trebuie întotdeauna scrise cu majuscule, cu bold sau italic şi ce abrevieri sunt tolerate.
Indicaţiile nu sunt însă de ajuns, în manualul de brand este necesar de specificat cum trebuie aplicate aceste elemente pe diferite suporturi.
Pentru ca manualul vostru să fie mai uşor de urmărit este necesar să fie împarţit pe capitole şi ,dacă este cazul, subcapitole şi să contina, desigur, un cuprins.
Nu uitaţi să precizaţi clar dacă oamenii au sau nu nevoie de acordul vostru pentru utilizarea elementelor vizuale ale brandului şi puneţi-le la dispoziţie posibilitatea de a descărca logoul şi toate celelalte elemente grafice.
Aspectele de ma sus sunt cele mai importante de trecut în manual, însa este bine de ştiut faptul că un manual de branding diferă de la o companie la alta şi odata creat este obligatorie respectarea principiilor enunţate în el.