Magazinul online se incadreaza in sfera comertului electronic care treptat s-a transformat intr-un model profitabil de afaceri spre care companiile se indreapta si apeleaza cu incredere. Acestea investesc pentru a-si indeplini obiectivul: atragerea unui public cat mai larg care in cele din urma sa devina fidel. Comparativ cu un magazin clasic, costul afacerii este mult mai mic, comunicarea cu clientii mai facila, iar disponibilitatea fiind de 24 de ore din 7 zile.
Serviciile de e-Commerce simplifica la maximum procesele de vanzare si plata, totul desfasurandu-se cu rapiditate, iar singura grija ramane doar concentrarea asupra gamei care permanet trebuie dezvoltata si actualizata. Includerea unor categorii si subcategorii de produse reprezinta un alt avantaj pe care il detine un magazin online, astfel incat vizitatorul sa navigheze si sa descopere anumite detalii despre intrebuintarea produselor.
Vizibilitatea afacerii necesita o evaluare permanenta care consta in cercetarea pietei si cererea existenta pentru gama expusa, competitorii sau locatia geografica care urmeaza sa fie targetata. Modul de actiune a rivaliilor trebuie evaluat in amanunt, pentru a sti cum vei pune bazele afaceri tale si ce concept nou sa implementezi.
Pentru loializarea publicului este nevoie de o strategie puternica care sa aduca rezultate si un feedback pozitiv, astfel incat pierderea clientilor sa fie evitata. O solutie de care toti uzeaza este promovarea si vanzarea produselor printr-o retea de socializare cu un buget minim. Inainte de realizarea planului de marketing (analizarea problemei, stabilirea obiectivelor, crearea strategiei) este foarte important sa instalezi Google Analytics, instrument ce ofera statistici asupra evolutiei magazinului: masurarea vanzarilor sau a conversilor.
In cele ce urmeaza, atentia se indreapta spre strategia de Facebook Ads care confera brandului o vizibilitate si pozitionare clara. Optiunile care se plieaza pe specificul afacerii sunt Awarness (Reach, sporeste impactul vizual al reclamei) Conversion (stimularea unor actiuni relevante), Consideration (Traffic; Engagement). Indiferent de obictiv, textele vor fi atractive si aerisite insotite doar poze reale ale produselor, care pun la dispozitia audientei discount-uri, promotii sau cadouri;
Acestea au fost doar cele mai importante avantaje ale crearii unui magazine online, considerat o noua frontiera in lumea afacerii.