Atunci când vrei să te gândești la un concept pentru logo-ul companiei tale, este foarte important să acorzi atenție colorilor.
Culoarea unui logo este chiar mai importantă decât grafica acestuia și amplifică efectele logo-ului asupra publicului.
Culorile sunt primele pe care le remarci la un logo, abia apoi vezi forma, semnele și tipografia. Tocmai din acest motiv cunoașterea și înțelegerea psihologiei culorii este importantă pentru creearea unui logo eficient.
Marile companii apelează la sfaturile designerilor și al psihologilor pentru a putea alege cele mai eficiente culori.
Prin culori se accentuează mesajul logoului, iar impactul acetuia este mai mare.
Fiecare culoare și nonculoare influențează efectele logo-ului. Chiar și pentru umbre nuanțele trebuie alese cu atenție.
Logo-urile multicolore transmit ideea de diversitate. Publicului îi este transmis faptul că o companie cu un logo multicolor are o gama largă de produse.
Logo-urile în culori luminoase și puternice atrag atenția foarte ușor, însă pot părea și obositoare, în timp ce logo-urile în tonuri discrete transmit o imagine sofisticată, dar pot fi ignorate mai ușor.
Atunci când vorbim despre logoul unei multinaționale, alegerea culorii este mult mai complicată. Trebuie să fim foarte atenți la diferențele culturale în interpretarea culorilor. În cultura noastră norocul este reprezentat de culoarea verde, însă în China, de exemplu, culoarea roșie este asociată cu norocul.
Culorile transmit o stare, o energie, o atitudine. Unele branduri sunt atât de puternic asociate cu anumite culori, încât sunt recunoscute chiar dacă numele companiei lipsește.
Semnificatia culorilor in branding
Specialiștii spun că fiecare culoare/non-culoare este asociată cu ceva. Iată câteva exemple:
- Verde: naturalețe, educație, aventură, ecologic, natură. Această culoare este aleasă în special de companii care activează în industria farmaceutică, turism, resurse umane sau pur și simplu promovează ecologia;
- Albastru: credibilitate, profesionalism, putere, încredere, concentrare. Această culoare este utilizată în special de multinaționale, brandurile hi-tech sau brandurile de îngrijire și sănătate;
- Roșu: tinerețe, îndrăzneală, vitalitate;
- Portocaliu: veselie, siguranță, prietenie;
- Roz: creativitate, inteligență;
- Negru: credibilitate, personalitate, profesionalism, autoritate.
Culorile unui logo nu exprimă doar caracteristicile brand-ului, ci au un efect foarte mare și asupra comportamentului de cumpărare.
Conform cercetătorilor, cumpărătorii se împart în 3 tipologii în funcție de culorile de care sunt atrași atunci când iau decizii de cumpărare.
Cumpărătorul impulsiv este atras în special de culorile roșu, galben, negru și albastru. Aceste culori cresc rapiditatea în luarea deciziei și sunt de impact. Ele creează senzația de încredere și securitate și exprimă necesitatea luării unei decizii.
Cumpărătorul econom este reprezentat de persoanele care au un buget fix pe care nu doresc să-l depășească. Acești cumpărători reacționează cel mai bine la culorile roz și albastru. Retailerii utilizează aceste culori pentru produsele dedicate domnelor și domnișoarelor pentru că oferă senzația de încredere și securitate.
Cumpărătorul tradiționalist răspunde bine la culorile pastelate: roz și bleu.
Culorile cresc gradul de recunoaștere al brandu-ului cu pana la 80% și pot influența decizia de cumpărare cu 85%.
Alegerea culorii in crearea unui logo este detaliul care face diferența.
Echipa Logiq Design te poate ajuta în luarea celei mai bune decizii.
Contactează-ne și vino să îți creem un logo de impact care te va ajuta la creșterea credibilității și a vânzarilor.