Intotdeauna o imagine va reda instant, esenta cuprinsa intre sutele de pagini si va sintetiza elementul unic. Ca o definitie generala, aceasta reprezinta mediul, datorita caruia se comunica rapid o informatie vizuala, atat prin forma, cat si prin continut. Rolul sau este de a indeplini trei sarcini: sa atraga atentia prin coduri (culoare, contrast, compozitia neobisnuita), sa informeze si nu in ultimul rand, sa influenteze comportamentul privitorului.
In prezent, o identitate vizuala a ajuns sa diferenteze brandurile sau marile companii unele de altele, tinand cont de gradul de implicare si creativitatea designer-ului. Poate sa fie considerata o resursa care completeaza textul si traduce prin elemente de imagistica, intregul continut, astfel incat transforma online-ul intr-un mediu mai expresiv si calitativ. Pentru a-i oferi vizitatorului, o experienta unica, continutul unei pagini web prevede doua tipuri de comunicare: verbala (text) si cea non-verbala (imagini statice sau dinamice) aflate in stransa legatura cu simtul estetic.
Sfat: Lasa-ti amprenta prin elementul grafic unic pe care utilizatorul nu il va uita prea curand!
Pe langa originalitatea site-ului care include crearea efectelor speciale, persoana responsabila mai trebuie sa fie familiarizata cu limbajul artistic si semnificatia simbolista a fiecarei culori pentru transmiterea unor valori, emotii sau sentimente.
Comunicarea vizuala in mediul digital poate fi realizat cu ajutorul unui moodboard care va cuprinde cele mai sugestive imagini, pentru ca in final sa se opteze doar pentru cele cu un impact mai mare. In mediul digital este necesar sa se tina cont si de alti factori care se vor armoniza cu imaginea, conducand la cresterea ratei de conversie.
Fonturile utilizate vor lasa cititorului acea lizibilitate pentru a scana imediat textul, iar titlul va fi pozitionat strategic pentru a iesi in evidenta. Niciodata nu se apeleaza la o combinatie de fonturi care vor ingreuna vizualizarea sau vor conferi brandului un statut negativ.
Iconitele sunt elemente ideale de acaparare a atentiei si de inlocuirea a unei propozitii.
Elementele de User Interface (UI) fac posibila crearea unei proprii identitati care inglobeaza toate elementele vizuale, pornind de la culori, logo, frame si pana la layout-urilor pentru ca in final, interfata site-ului sa fie una atractiva. Un site invechit si care nu este responsive, cu siguranta ii confera utlizatorului o stare de disconfort.
User Experience (UX) este elementul care garanteaza celui care navigheaza o experienta placuta inainte ca acesta sa realizeze o actiune (achizitionarea unui produs), iar bounce rate-ul poate fi evitat. Un design modern nu va inlocui niciodata performanta site-ului care este transpusa in accesibilitate (organizarea inteligenta a meniului, simplificare, rapiditatea de a gasi orice). La final, perceptia este cea care conteaza pentru a fi siguri ca persoana va ramane fidela.
Asadar, comunicarea vizuala este un instrument impregnant de important in mediul digital care faciliteaza furnizarea mesajului intr-o maniera nuantata, al carui scop va fi sensibilizarea audientei.