Crearea și dezvoltarea unei afaceri online de succes poate fi destul de dificilă, mai ales dacă te afli la primele interacțiuni de acest gen în mediul digital.
Astăzi, numeroși antreprenori se pot lăuda cu deținerea unui magazin online, dar puțini pot susține că au rezultate în ceea ce privește numărul utilizatorilor și al conversiilor.
Luarea în considerare a prețului înainte de crearea magazinului online nu este deloc greșit, pentru că este important să analizezi pașii investiției tale, dar nu face eroarea să crezi că alegând cea mai ieftină variantă o sa ai un magazin online funcțional.
Cele mai comune greseli in crearea unui magazin online
Indiferent daca ai deja un magazin online sau intentionezi sa il creezi in viitorul apropiat, este vital sa iti concentrezi atentia asupra factorilor care decid performanta acestuia. Aici pot fi incluse atat elemente de functionalitate, cat si cele care tin de web design si influenteaza experienta utilizatorului.
Iata cele mai frecvente greseli intalnite pe site-urile de e-commerce, precum si cateva recomandari pentru a te ajuta sa le eviti.
Lipsa informaţiilor detaliate despre produs
Încearca să furnizezi cât mai multă şi mai corectă informaţie despre produs. Plaseaza informaţii despre dimensiune, greutate, material, conţinut şi alte informaţii relevante şi utile. Foloseste cuvinte descriptive în locul termenilor tehnici pentu un impact şi mai mare asupra potențialilor cumpărători.
Check-out lung sau complicat
Aceasta este o greşeală foarte mare a site-urilor de comerţ electronic. Creeaza o procedură de check-out foarte simplă şi rapidă pentru clienţii tai. În cazul în care sunt prea mulţi paşi și formulare de completat între plasarea şi plata produsului, este foarte posibil ca clientul să părăsească pagina și site-ul.
Imaginile produsului
Pentru clienţi nu sunt îndeajuns doar informaţii şi detalii, trebuie să oferi clienţilor poze mari, vizibile şi clare ale produselor.
De preferat să incluzi cat mai multe imagini din unghiuri diferite, câte 4-5 fotografii ale fiecărui produs. La fel culorile disponibile ale produselor, fotografii detaliate ale tuturor caracteristicilor specifice ce vor convinge până la urmă clientul să achiziţioneze.
Puţine modalităţi de plată
Opteaza pentru mai multe modelităţi de plată pentru cumpărăturile online. Luând în considerare diferitele preferinte ale consumatorilor când este vorba de plăși online, variindu-le, iti vei mări numărul clienților.
Serviciul cu clienţii
Este de dorit de a simplifica accesul clienţilor pentru contactul cu firma, în caz că apare vreo problemă sau întrebare, fie că este de ordin tehnic, o întrebare legată de cumpărarea produselor, sau de returul lor.
Punîndu-le la dispoziţie un formular sau număr de ajutor, clienţii vor avea mai multă încredere decât afişând doar o adresă de e-mail la care se răspunde foarte greu. Totodată, poti adăuga o rubrică cu întrebări frecvente care le poate fi de ajutor clienților.
Design-ul şi funcţionalităţile coşului de cumpărături
Coşul de cumpărături este o parte importantă în realizarea unui site destinat e-commerce-ului. Este necesar ca acesta să permită utilizatorilor să adauge mai multe produse, să revizuie cantitatea sau alte opţiuni ale produselor. Recomandarea optimă ar fi să-i permiti vizitatorului să adauge un produs, fără a părăsi pagina. Permite clienţilor tai să modifice cantităţile de produse sau chiar să elimine unele din coş, totodată să fie prevăzută şi taxa de transport.
Actualizarea conținutului pe site
Daca utilizatorii care vizitează magazinul online frecvent văd aceeași schemă de culori, același bannere și aceleași pagini încep să se întrebe dacă site-ul este administrat sau dacă a fost abandonat. Trebuie să schimbi design-ul magazinului la diferite ocazii: la fiecare aniversare, promoții sau când lansezi un produs mai special pentru a fi mai atrăgător și pentru ca utilizatorii să acceseze de fiecare dată site-ul cu plăcere.