In acest articol analizam motivele care au dus la transformarea gigantului Google in cel mai influent canal de generare de trafic online din intregul internet. Sa vedem ce spun statisticile de pana acum:
Trafic pe internet generat de cautarile Google vs. cel generat de social media
Conform unui studiu creat de platforma Shareaholic, traficul pe internet în anul 2017 a fost generat într-un procentaj majoritar de căutările de pe internet, nu de pe social media, comparativ cu anii trecuți.
Studiul constă în analiza traficului generat de către peste 400 de milioane de utilizatori de internet pe 250.000 de site-uri ( mobil, desktop). Dacă începând cu 2014 traficul a fost generat prin referințe social media, în 2017 căutările Google au revenit glorios în forță.
Astfel, vizitele pe site-uri au fost generate de cautari pe Google în proporție de 35%, respectiv 26% de referințele de pe platformele de socializare. Conform Shareaholic, unul dintre factorii de impact care au dus la această scădere a traficului generat de rețelele de socializare este schimbarea algoritmului New’s Feed-ului Facebook.
Aceste schimbări și-au propus încurajarea socializării între utilizatori, ducând astfel la prioritizarea postărilor de către grupul de prieteni/ familie ale unui utilizator și, implicit, diminuând conținutul business, media etc. în New’s Feed-ul acestuia.
Un alt factor important este faptul că motoarele de căutare indexează din ce in ce mai mult conținutul social și îl includ în ranking-urile și în paginile de rezultate. Astfel, conținutul social este agregat de motoarele de cautare, nemaifiind necesară acceasarea acestora prin căutări individuale pe rețelele sociale.
Astfel, Google si-a reproclamat titlul de cea mai buna sursa de generare a traficului pe internet din lume.
Statistici Social Media
În a doua jumătate a anului 2017, traficul generat de Facebook a scăzut cu 12.7%, procentaj semnificativ de altfel. De asemenea, utilizatorii petrec cu 5% mai puțin timp pe site, fiind mai popular în rândul acestora conținutul video și broadcast-urile Facebook Live. Acest fapt a influențat de asemenea scăderea traficului generat de către Facebook, deoarece conținutul video și live-streaming-urile tind să facă referințe mult mai puține spre alte pagini.
În urma căderii Facebook-ului, alte rețele de socializare, precum Instagram, și-au dublat numărul de utilizatori pe parcursul ultimilor 2 ani. Cei 200 de milioane de utilizatori Pinterest, spre exemplu, au salvat peste 100 de miliarde de Pin-uri. Ambele rețele se axează pe imagini, ceea ce indică faptul că distribuirea imaginilor este un element important de generare de trafic.