Cu toții ne dorim un site cât mai vizibil pentru motoarele de căutare, ușor de navigat și cu un design prietenos cu publicul nostru țintă. Dacă site-ul nostru are o optimizare on-page bine implementată, vom atrage mai ușor mai mulți vizitatori spre conținutul de pe site-ul nostru și să le menținem interesul, indiferent de pagina pe care se află.
Ce înseamnă optimizare on-page?
Prin optimizare on-page SEO se înțelege totalitatea metodelor de optimizare a site-ului pentru a-i îmbunătăți vizibilitatea pentru motoarele de căutare. Un site cu o vizibilitate bună va atrage indiscutabil mai mulți clienți.
În procesul de optimizare on-page, trebuie să avem în vedere site-ul în sine, iar această strategie ar trebui concepută înainte. Astfel, atunci când vrei să-ți creezi un site nou sau să-l modifici pe cel vechi, trebuie să iei în considerare cum va fi perceput de motoarele de căutare și de utilizatori și să faci modificările necesare.
Ce include optimizarea on-page?
Principalul obiectiv de luat în considerare într-o strategie de optimizare on page este experiența utilizatorului pe site, iar fiecare modificare de design sau text trebuie să aibă în vedere preferințele utilizatorului. Trebuie ca procesul de navigație pe site-ul tău să fie cât mai simplu și atractiv posibil, pentru a-i capta interesul și a-l menține. O structură neprietenoasă cu utilizatorii, greu de navigat și ineficientă va duce la părăsirea site-ului de către potențialii clienți.
În afara experienței create utilizatorului, strategia on page trebuie să vizeze prezența și densitatea cuvintelor cheie. Fiecare pagină de pe website-ul tău trebuie să fie relevantă pentru consumator. Cuvintele cheie pot fi inserate în mai multe locuri pe site: title tag, headline, subheading, content sau metadescription.
Pentru că algoritmii Google de indexare și optimizare a paginilor web se schimbă constant, ideal ar fi să ne actualizăm mereu strategiile de optimizare on și off page.
Cum se optimizează on-page un site?
Pentru optimizarea on page a unui site ne raportăm atât la conținut, cât și la elementele grafice, pentru că ambele sunt importante pentru a-i crea utilizatorului o experiență de navigare cât mai placută, ușoară și rapidă pe site-ul tău.
Câteva dintre elementele pe care trebuie să le ai în vedere pentru optimizarea on page:
- Titlurile și meta descrierea – sunt printre cele mai importante aspecte SEO. Pentru a-ti crește vizitele pe site, ai nevoie de un titlu scurt, dar sugestiv (65-70 caractere) și de o descriere atractivă (maxim 165 caractere);
- URL-urile – lungimea maximă a unui URL ar trebui sa fie de 100 caractere;
- Imaginile – nu se recomandă doar inserarea unor imagini, ele ar trebui să fie inserate alături de un text explicativ/descriptiv. Este bine să nu redimensionezi imaginile, ci să le comprimi înainte de a le pune pe site pentru menținerea calității și rezoluției;
- Conținutul – el trebuie să fie de calitate și mai ales relevant pentru publicul tău țintă și interesele sale. În același timp, modul de structurare al conținutului trebuie să aibă in vedere și motoarele de căutare. Cel mai bine este să le asociezi pe amândouă – să ai un conținut de calitate care să includă și cuvinte cheie;
- Tag-urile – este recoamndat pentru motoarele de căutare să adaugi descrieri și pentru imaginile pe care le folosești pe site.
Optimizarea on page, dar si cea off page ar trebui să facă parte din strategia ta, fie că ai un blog personal, un site de prezentare sau un magazin online, pentru a atrage și menține cu succes clienții.