Destul de multe platforme de e-commerce au început să fie disponibile pe piață în ultimii ani, unele dintre ele oferite ca servicu și altele destinate ca instalații proprietare dedicate. Shopify, BigCommerce, Volusion, BigCartel și 3DCart sunt oferite acum ca un serviciu, Shopify fiind câștigătorul evident când vine vorba de popularitate. Majoritatea dintre aceste platforme sunt destinate magazinelor online mici și simple, care sunt ușor de creat și de administrat, dar nu sunt foarte ușor de măsurat, nu prezintă destulă flexibilitate în ceea ce privește caracteristicile și fezabilitatea de customizare sau pur și simplu nu sunt proiectate îndeajuns de bine pentru a susține dezvoltarea afacerii în mod corespunzător.
Fiind popular pentru acest fapt, Magento nu a fost niciodată cea mai ușoară platformă cu care se poate lucra, în principal, deoarece presupune anumite cunoștiințe și efort din partea developer-ilor: cunoașterea conceptelor și terminologiei sale, înțelegerea mecanismelor și paradigmelor sale și descoperirea modului în care să o dezvolți corespunzător nu este unul dintre cele mai ușoare sarcini, în special dacă luăm în considerare faptul că până acum a existat o deficiență majoră de documentare chiar de la Magento însuși.
Developerii pricepuți sunt, normal, mai scumpi, dar totuși încă de la lansarea sa ca proiect open-source, popularitatea platformei Magento a crescut considerabil și a atras investitori mari precum eBay și Hillhouse Capital Group.
De ce sa utilizezi Magento pentru magazinul tau online?
Comparativ cu celelalte platforme SaaS populare de eCommerce, care pot oferi un început mai ușor și o interfață a utilizatorilor mai prietenoasă pentru utilizatorii neexperimentați (fără să menționăm upgrade-urile continue și noile funcționalități), Magento nu limitează libertatea afacerilor de a alege și perfecționa hosting-ul sau a controla specificațiile instalării eCommerce. În plus, comerciantul nu este obligat să se bazeze (nu tot timpul prea activ) pe suport sau să fie limitat de extensiile platformei. Software-urile ca platformă de servici precum Shopify pot părea simple și ieftine la început, dar odată ce afacerea ta crește și cererea penru customizare crește , acestea rapid devin scumpe și opțiuni greu de realizat.
Cheia popularității Magento se află în structura sa modulară, arhitectura sa robustă și tehnologiile care stau la bază. Acesta include că limbajul PHP este înscris (destul de popular printre developeri și ușor de învățat) și MySQL (de asemenea, popular pentru developeri): ambele nefiind cele mai bune tehnologii disponibile (chiar și gratuite), dar, cu siguranță, cele mai populare. Un posibil factor care contribuie la popularitatea Magento ca întreg. În ceea ce privește arhitectura, Magento – încă de la prima versiune – a fost flexibil (deși generic în multe aspecte). Din dorința de a se face atractiv pentru orice tip de comerciant: fie că are un catalog mare sau doar câteva produse de vânzare, fie că afacerea este una locală sau vor să se dezvolte global, Magento pune la dispoziție o bază puternică în ceea ce privește cele mai generale nevoi de cadru și infrastructură.