Beneficiile marketing-ului digital devin din ce în ce mai multe pentru că metoda cumpărăturilor online este tot mai aleasă în detrimentul cumpărăturilor tradiționale. Potrivit Forbes, mai mult de 80% dintre consumatori se documentează online, și aproape tot atâția fac cumpărături online. Întrebarea este cum poți ajunge la acești consumatori? Răspunsul este, bineînțeles, prin marketing digital. Iată câteva avantaje pentru care merită să investești în această modalitate de promovare online.
Avantajele marketing-ului digital
-
Marketing-ul digital este cea mai puternică formă de marketing
Marketing-ul digital are potențialul de a transforma modul în care poți ajunge la client și modul în care interacționează cu brand-ul tău. Majoritatea generațiile actuale sunt prezente în online și iau contact cu milioane de branduri care au ales să se promoveze astfel.
-
Cea mai rentabilă modalitate de promovare
Unul din cele mai importante beneficii ale promovării online este eficiența pe care o are, fiind cel mai rentabil mod de a-ți face cunoscută afacerea. Pentru business-urile mici, cu bugete limitate este foarte greu să concureze în marketing-ul tradițional cu companiile mari care folosesc spații publicitare pentru promovare.
O companie mică poate expune produsele/serviciile la peste 1000 de utilizatori de pe rețele sociale pentru mai puțin de 3$. Pentru a ajunge la același număr de persoane prin metodele tradiționale de marketing, costurile sunt mult mai mari. În vreme ce metodele specifice marketing-ului tradițional vin de multe ori și cu diverse costuri ascunse, costurile pentru marketing-ul digital este unul mic comparativ cu profitabilitatea investiției.
-
Metodă de promovare cu rezultate măsurabile
Dacă în cazul marketing-ului tradițional poate fi dificil să urmărești care este impactul unei campanii, pe radio, la tv sau orice alt mijloc de promovare specific, orice metodă de promovare online utilizată este măsurabilă. Prin măsurarea campaniilor de marketing digital în timp real poți vedea ce tactici funcționează sau nu, ajunstându-le în cel mai scurt timp pentru a avea rezultatele dorite.
-
Orientarea către publicul targetat
Utilizând metodele tradiționale de promovare, nu poți decât să speri că mesajul tău va ajunge la publicul țintă și, cu siguranță, el va ajunge și la foarte mulți oameni irelevanți pentru afacerea ta. Prin promovare online și îți permite să ajungi la consumatorii care caută pe web conținut specific afacerii tale și sunt relevanți pentru tine. Campaniile PPC, cu plata pe click, display și campaniile din social media îți permit să vizezi persoanele care sunt cel mai probabil interesate de serviciile/produsele tale, pe baza informațiilor demografice și multe alte caracteristici comune.
-
Majoritatea cumpărătorilor preferă online-ul când vine vorba de achiziții
Majoritatea clienților tăi probabil apelează la un motor de căutare atunci când au nevoie să se informeze despre anumite produse/servicii. Este o oportunitate excelentă pentru afacerile mici de a se conecta cu potențialii clienți și a-i îndruma către achiziția finală. Prin crearea unui conținut relevant și captivant, care este optimizat pentru motoarele de căutare, poți îmbunătăți vizibilitatea online a afacerii tale, ajungând la client cât mai eficient posibiș.
-
SEO te ajută să ajungi la cumpărătorii potriviți
Optimizarea SEO este o modalitate puternică a marketing-ului digital de a ajunge la consumatorii potriviți profilului afacerii tale. O strategie SEO bună va conduce la rezultate impresionante, crescând numărul de conversii în timp. SEO nu este dedicat neapărat companiilor naționale. Mulți consumatori caută companii online locale, iar acest lucru poate fi o tactică benefică pentru afacerile care îți desfașoară activitatea în locații specifice.
-
Potrivită pentru utilizatorii de telefoane mobile
Un avantaj important al marketing-ului digital, este tocmai faptul că te ajută să ajungi la consumatorii care navighează pe dispozitivele mobile. Peste jumătate din utilizatori accesează web-ul de pe un dipozitiv mobil. Prin servicii marketing online te asiguri că poți ajunge la toți utilizatorii, fie ei de mobil, tablete sau desktop.
-
Poti adapta strategia de promovare rapid
Campaniile din marketing-ul tradițional te forțează să aștepti pănă la finalizarea acestora pentru a trage niște concluzii și a-ți adapta mai departe strategia de promovare. În vreme ce aceste tipuri de campanii te pot face să aștepți săptămâni sau luni întregi până a putea stabili ce fel de campanii funcționeză cel mai bine pentru afacerea ta, promovarea online îți permite să vezi rezultatele în timp real, pentru anumite canale și într-un timp cât mai scurt pentru altele dintre acestea. Astfel, îți poți adapta strategia “din mers”.