Alegerea cuvintelor cheie este o etapa prioritara care garanteaza un adevarat succes site-ului si obtine unui trafic real calitativ, care in final va genera conversii. Considerata o strategie de optimizare inteligenta, aceasta activitate presupune alocarea unui anumit timp pentru o analizare amanuntita si riguroasa a tuturor keyword-urilor.
Inainte de a demara orice actiune este necesar sa raspundem la trei intrebari:
- Este destul de cautat cuvantul ales de catre audienta pentru a-mi genera trafic site-ului?
- Imi va fi usor sa concurez cu alti competitori care au uzat si ei acel cuvant regasit in paginile Google?
- Sintagmele alese sunt intr-adevar “banoase”?
Doar in acest moment, urmeaza analizarea in profunzime a site-ului, de unde se vor extrage intre cinci sau douazeci de expresii, aflate in stransa relatie cu serviciile oferite. Niciodata nu este indicat sa apelam la intuitie, care ne poate insela, iar cuvintele sa nu fie caracterizate de un volum mare de cautari. In acest mod, riscam sa pierdem vizibilitatea brandului, iar pozitionarea sa fie usor in scadere. La fel ca si in alte domenii si in marketing exista un factor important care ne va conduce spre succes, daca tinem cont de acesta.
Research pentru cuvinte cheie
Keyword Planner este un instrument gratuit online pus la dispozitia utilizatorilor de catre Google prin care le ofera sansa sa consulte si sa descopere cuvintele care le vor aduce popularitate site-ului. Avantajul acestui tool il reprezinta multitudinea de optiuni care ajuta la identificarea unor combinatii de cuvinte posibile si care informeaza cat de mult este cautat keywordul respectiv. Asadar, accentul cade pe doi parametrii importanti: Competition (Competitia) si Avg. Monthly Searches (Numar mediu de cautari lunare).
In primul rand, selectam optiunea Search for a new keyword and ad group idea (Cautati cuvinte noi sau expresii) care ne va conduce spre casuta Your product or service (Produsul sau serviciul tau) destinata cautarii. Instrumentul ne pune la dispozitie mai multe optiuni in functie de alegeri, insa indicat ar fi sa optam pentru Only ideas closely related to my search term (Afisati doar ideile care au o legatura directa cu termenii mei de cautare). Acesta va stopa alte liste sugerate, dar care in acest caz sunt nefolositoare, iar munca va fi simplificata.
In al doilea rand, daca simtim ca avem nevoie de o alta lista care genereaza cuvinte cheie similare cu cele introduse ulterior, selectam Get ideas (Obtine idei) care va afisa in ordine alfabetica un set de cuvinte. Operatiunea nu s-a finalizat in acest punct, deoarece este nevoie de o rearanjare corecta care ofera o imagine de ansamblu asupra numarului cautarilor. Rubirca Avg. Monthly Searches (Numar mediu de cautari lunare) va afisa corect cuvintele pornind de la cel mai mare pana la cel mai mic volum de cautare.
In concluzie, tinem cont de cele trei conditii care ne vor garanta rezultate optime: cuvintele cheie cu o competitie mica, extrem de cautate si cu o suma semnificativ ridicata. Ultimul factor va indica faptul ca persoanele au o “intentie comerciala” si se vor zbate dupa acel produs.