Dacă ați apelat vreodată la serviciile unei agenții care oferă servicii SEO, ați observat că primul lucru pe care îl face agenția este un audit SEO, prin care verifică statusul site-ului.
Însă dacă ești proprietar de magazin online sau al unui site de prezentare și vrei să te ocupi personal de optimizarea lui, iată câțiva factori pe care să îi analizezi, pentru a vedea care este statusul actual al site-ului și aspectele la care mai trebuie să lucrezi pentru a-l face SEO ready.
Verificare SEO – Statusul actual pentru site-ul tau
-
Google Search Console și Google Analytics
Înainte de orice optimizare sau implementare de strategii online, fie că sunt strict de optimizare pentru rezultatele de căutare sau de content marketing, trebuie să te asiguri că ești familiarizat cu tool-urile care te ajută să măsori rezultatele.
Google Search Console este instrumentul de bază pentru cei care fac campanii SEO. Aici ai date importante privind site-ul din punct de vedere tehnic și modul în care Google îl percepe.
Google Analytics îți pune la îndemână date despre utilizatorii care ajung pe site și modul în care interacționează aceștia cu site-ul: traseul utilizatorilor, timpul petrecut pe site, de pe ce pagini au convertit mai bine etc.
-
Viteza de încărcare a site-ului
Dacă până acum viteza de încărcare influența în mare parte experiența utilizatorului, Google a confirmat că va fi un factor de ranking pentru rezultatele afișate pe mobile.
Testele lor demonstrează urmăoarele aspecte: cu fiecare secundă în plus necesară site-ului să se încarce, probabilitatea ca utilizatorul să părăsească site-ul este tot mai mare. Dacă faci eforturi să te poziționezi pe primele locuri în Google, e păcat să-ți pierzi utilizatorul pentru că nu se încarcă pagina.
Un tool cu care poți verifica viteza site-ului tău este PageSpeed Insights, iar dacă vrei să testezi ce performante are stric pe mobile, folosește Mobile Friendly Test.
-
Pagini indexate
Dacă vrei ca algoritmul să-ți afiseze site-ul pe prima pagină în rezultatele de căutare Google, trebuie să te asiguri mai întâi că acesta te găsește și îți poate citi conținutul site-ului, adică asigură-te că roboâii îți pot crawl-ui site-ul.
Cum afli dacă site-ul tău este indexat sau nu? Prin interogarea site:domeniu.ro.
Dacă ceea ce îți rezultă sunt paginile site-ului tău, înseamnă că site-ul tău este indexat.
Cauzele pentru care un site nu este indexat sunt multiple, însă, cea mai frecventă eroare este blocarea site-ului de la indexare fie prin existența unui meta robots tag în cod, fie prin blocarea accesului crawler-ilor în fișierul robots.txt.
În majoritatea cazurilor, aceste setări se pot modifica din adminul site-ului, dar dacă nu totuși nu te descurci, ia legătura cu programatorul cu care colaborezi pentru ca site-ul tău să fie indexabil.
-
Structura site-ului
Structura site-ului are un rol important atât în ceea ce privește modul în care roboții îți accesează site-ul și îl înțeleg, cât și pentru experiența utilizatorilor care se dorește a fi cât mai plăcută și simplă pe site.
Dacă nu deți un magazin online generalist (ex: emag.ro sau amazon.com), asigură-te că nu ai foarte multe categorii principale, altfel, roboților le va fi greu să identifice tema principală a site-ului.
Ca și recomandare, ar trebui să existe maxim 7 categorii principale în site, însă, această regulă nu este universal valabilă pentru toate site-urile.
-
Meta titlu și meta descriere
Meta titlul este titlul care îți apare în Google pentru fiecare pagină a site-ului.
Acesta are un rol important deoarece îi comunică algoritmului despre ce este vorba în pagina ta și, de cele mai multe ori, optimizarea acestuia ținând cont de cuvintele cheie relevante pentru o anumită pagină, îți poate aduce rezultate benefice în ceea ce privește poziționarea în Google.
Meta descrierea este textul ce apare sub url și, la fel, are un rol important în rata de click. Cu cât site-ul este mai atractiv și prezintă informații relevante pentru utilizator, acesta va fi mai încrezător să dea click pe site-ul tău. Cu cât mai mulți utilizatori dau click și interacționează cu site-ul tău, cu atât algoritmul te va vedea mai relevant și te va afișa mai sus în rezultatele de căutare.
Este recomandabil ca toate titlurile și descrierile să fie unice în site și să descrie cât mai bine tema paginii.
-
Google my Business
Dacă ai un business care își desfășoară activitatea local, este vital să ai un cont de Google my Business prin care utilizatorii să te găsească foarte ușor.
Doar faptul ca ai un cont de GMB îți poate mări șansele să apari în rezultatele de căutare și pe Google Maps.
Listingul de Google my Business apare, în special, în căutările locale.
În funcție de specificul business-ului, utilizatorii își pot face rezervări, trimite mesaje, pune întrebări, pot vedea produsele/serviciile disponibile sau apela direct compania din listingul afișat, fără a mai fi nevoie să intre pe site, ceea ce este un plus.
Așadar, asigură-te că ai creat contul de GMB, l-ai validat și ai completat toate câmpurile cu informații disponibile din cont, pentru a-ți îmbunătăți vizibilitatea în rezultatele locale.