Viteza de încărcare a unui site este unul dintre cei mai puternici factori de clasificare în Google după ultimele schimbări de algoritmi.
Cu fiecare secundă de întarziere în încărcarea site-ului tău, vizualizările pe pagină scad cu 11%, satisfacția vizitatorilor scade cu 16%, iar conversiile cu 7%. Cu fiecare secundă de întârziere site-ul tău pierde vizitatori și potențiale vânzări.
Prin urmare, asta înseamnă, că dacă vrei o poziționare bună a site-ului tău în rezultatele de căutare Google trebuie ca acesta să fie foarte rapid.
Cum afectează viteza de încărcare a site-ului conversiile
Un site care se încarcă greu pierde conversii/vânzări/clienți. Studiile au arătat că 47% din vizitatorii unui site web se așteaptă ca acesta să se încarce în maxim 4 secunde.
Astfel, dacă site-ul tău se încarcă mai greu de 4 secunde, pierde aproape jumăte din vizitatori.
În același studiu – 52% din vizitatorii site-urilor de eCommerce au mărturisit că viteza de încărcare a unui site este importantă atât pentru experiența de utilizare, cât și pentru loialitatea față de acel site.
Cum afectează viteza de încărcare vizibilitatea site-ului tău
Acum că Google a introdus ca factor de clasare a site-urilor – viteza de încărcare – este important să înțelegi că dacă vrei să ai un site web bine clasat în motoarele de căutare, acesta trebuie să fie accesat rapid.
Cei de la Google nu vor să afișeze site-uri non friendly, care se încarcă greu.
Paginile unui site sunt clasate bazându-se pe experiența de utilizare oferită când sunt accesate de pe device mobile.
Deci dacă îți dorești să ajungi pe prima pagina a rezultatelor de căutare, trebuie să reduci viteza de încărcare a site-ului tău.
Potrivit Google, viteza optimă de încărcare a unui site web trebuie să fie de maxim 3 secunde.
Însă într-o analiză de peste 1 milion de site-uri web din diverse industrii și țări, Google a aflat că timpul mediu de încărcare a unui site este de 7 secunde.
Cum să optimizezi viteza de încărcare a unui site
În optimizarea vitezei de încărcare a unui site poți lua în considerare următoarele elemente tehnice:
- Minimizează requesturile HTTP
- Minificarea și combinarea fișierelor
- Minimizarea timpului pentru first byte
- Redu timpul de răspuns a serverului
- Asigură-te că ai destul spațiu pe disk
- Realizează un audit de compression
- Permite compresia elementelor
- Permite browser caching
- Redu dimensiunile imaginilor de pe site
- Folosește cu încredere un CDN
- Folosește embed pentru video-uri sau imagini
- Optimizează livrarea CSS
- Prioritizează contentul above fold – lazy loading
- Redu sau după caz – updatează pluginurile
Dacă vei ține cont de recomandările enumarate anterior și le vei implementa, viteza de încărcare a site-ului tău web se va îmbunătăți considerabil, iar acest lucru se va reflecta în creșterea numărului de vizitatori/vânzări/conversii.