SEO sau Search Engine Optimization se traduce prin optimizarea pentru motoarele de căutare. În general, cel mai folosit motor de căutare atât în România, cât și în Europa este Google, cu peste 95% dintre căutările efectuate pe internet. Tocmai de aceea, pentru ca site-ul tău să apară printre primele căutări pe Google trebuie optimizat, astfel încât să respecte criteriile algoritmului Google.
Momentan există peste 200 de criterii de care trebuie să se țină cont atunci când vine vorba despre optimizarea SEO pentru Google a unui website. O parte dintre acestea sunt confidențiale, iar cealaltă e precizată concret de către Google sau este speculată de către specialiștii SEO. Este importantă cunoașterea și respectarea acestor reguli atât înaintea creării unui site, cât și după lansare. Aplicarea acestor cunoștințe cresc șansele ca site-ul tău să ajungă pe primele locuri în căutări, după cuvintele-cheie căutate de potențialii clienți.
De ce să ții cont în procesul de optimizare SEO pentru Google?
Cuvintele-cheie
Cuvintele-cheie sunt folosite în cadrul unui motor de căutare, pentru a obține rezultatele relevante căutării efectuate. Mai precis, ele descriu produsul sau serviciul oferit și joacă un rol extrem de important în optimizare.
Dacă până acum, ieșeam pe primele locuri cu două sau trei cuvinte, astăzi trebuie să luăm în considerare și celelalte sute sau mii de cuvinte și fraze care ne-ar putea aduce clienți. Cu cât este mai lungă și concretă fraza sau expresia, cu atât sunt mai mari șansele ca vizitatorul să devină client.
Experiența utilizatorului pe site
SEO este foarte util pentru toate tipurile de site-uri, chiar și în cazul unui magazin online. Cei care ajung pe site datorită SEO, prin indexarea la căutările Google, devin din vizitatori clienți dacă site-ul se prezintă bine din punct de vedere al experienței față de utilizatori, dacă prețul este avantajos și informațiile produselor sunt corespunzătoare, la fel și condițiile de livrare și toată partea de online business.
On-site și off-site
Pentru a optimiza cu succes un site, un specialist SEO trebuie să ia în considerare optimizarea pe site (on-site) și în afara site-ului (off-site).
La on-site trebuie să ne asigurăm ca site-ul să fie rapid, motoarele de căutare să aibă acces pe site, să conțină URL-uri ușor de înțeles, codul de programare să fie citibil de către Google, site-ul să aibă o hartă cu toate paginile existente și alte detalii tehnice.
Pe site ținem cont în principal de conținut, care este cel mai important. În online marketing este cunoscut faptul că unul dintre cele mai importante elemente al unui site este conținutul deoarece numai datorită conținutului poate ști Google despre ce este vorba pe o pagină.
Același lucru se poate spune și despre titluri. În majoritatea cazurilor, titlul unei pagini este efectiv textul albastru de link, care apare la rezultatele de căutare în Google și care determină vizitatorul să acceseze sau nu site-ul.
Alt factor important al conținutului îl constituie imaginile de pe un site, care trebuie să aibă o descriere numită „ALT-text”, vizibilă doar de către roboții Google. Momentan, Google se bazează în principal pe această informație pentru a determina conținutul unei imagini.
Off-site adăugăm niște link-uri care fac trecerea către site-ul nostru. Acest pas se numește link-building și este important în creșterea numărului de vizitatori pe site. Aceste link-uri trebuie să fie de calitate și acest lucru solicită ca ele să fie conținute de site-uri care au aceeași nișă sau una asemănătoare. De asemenea, este de preferat ca linkul să fie conținut într-un text, expresie sau un cuvânt- cheie, cu ajutorul căruia să putem fi găsiți în Google.
Durata optimizării SEO
Este esențial de precizat că, atât în cazul serviciilor SEO implementate pe site, cât și în afara site-ului, este nevoie de câteva zile, săptămâni sau chiar luni pentru a se observa rezultate considerabile.