“Brandul e totalitatea asocierilor pe care oamenii le fac cu o entitate care poate fi orice: produs, serviciu, persoană, loc sau idee / ideologie. Brandingul a pornit de la logo-uri şi sloganuri, dar astăzi este infinit mai cuprinzător, mai complex şi mai important. Branding înseamnă ingrijirea unui brand pentru a-i spori valoarea.”
Asocierile de brand provin din experienţa de utilizare, medii (fizice sau virtuale), comportamentul reprezentanţilor brandului şi din comunicarea internă şi externă.
Imaginea puternică a brandului, consolidată în timp, atrage întotdeauna clienţi. Acest lucru te va ajuta să lucrezi mai puţin decât concurenţii tăi.
Un brand puternic îţi garantează o listă nelimitată de beneficii, popularitate, flux constant de clienţi, parteneriate, posibilitatea de a avea un preţ de top, loialitate şi o durată de viaţă mult mai mare.
Pentru construirea unui brand de succes este nevoie însă de multă muncă.
Pentru a întelege mai bine acest concept gândeşte-te la brandul tău ca la propriul copil. Se naşte, primeşte dragoste, îngrijiri şi educaţie. îşi formează caracterul. Creşte şi pleacă pe propriul drum, însă îl veghezi în permanenţă. Îl îndrumi la educaţie, să socializeze şi să stabilească relaţii interumane care îi vor contura personalitatea şi îl vor ajuta să devină un om matur de succes. Bazându-se pe atuurile sale, cu o personalitate bine definită, carismatic, de încredere, el îşi spune povestea, oferindu-le celor de lângă el ceea ce au nevoie, vorbindu-le şi ascultându-i, înconjurându-se astfel de prieteni pe viaţă.
Pentru a da naştere unui brand, pentru a-l prezenta lumii şi pentru a-i spune povestea e nevoie de o întreagă echipă şi de o strategie bine gândită.
Brandul este ceea ce reţin oamenii, prin brand te asociază şi te diferenţiază de restul. Brandul te ajută să îţi creezi o comunitate loială în jurul tău şi reprezintă identitatea afacerii tale, ajutându-te să influenţezi anumite acţiuni.
Elemente esentiale de branding
Pentru ca brandul tău să fie luat în ochi buni este necesar să comunici publicului urmatoarele aspecte:
- Misiunea (motivul pentru care există);
- Viziunea (ce doreşte să devină şi felul în care doreşte să influenţeze);
- Valorile (lucruri in care crede);
- Esenţa brandului (AND-ul brandului);
- Angajamentul (lucruri pe care le promite);
- Personalitatea brandului (brandul descris ca o persoană);
- Arhetipul (de ce este brandul un exemplu pentru societate).
Pasi pentru crearea unui brand puternic
În primul rând pune-ţi câteva întrebări. Care sunt punctele tale slabe/puternice? Ce aduci nou? Ce te diferenţiază de competitor?
Stabileşte o identitate, o “voce” uşor de recunoscut, pe care să o foloseşti pe toate reţelele sociale şi în toate strategiile.
Foloseşte un nume real pentru a inspira încredere când postezi conţinut. Nu te ascunde după un nume de firma.
Umanizează şi asociază anumite aspecte cu elemente din viaţa de zi cu zi.
Construieşte-ţi o reputaţie.
Conectează-te şi comunică cu cei interesaţi de branndul tău.
Fii prezent cât mai mult şi inteacţionează cât mai repede cu potenţialii clienţi.
Pune întrebări şi află care sunt asteptările celor interesaţi de brandul tău.
Ieşi în evidenţă şi experimentează lucruri noi.
Transmite mesaje naturale care să evidenţieze beneficiile produselor tale.
Nu îşi subestima/supraestima brandul, lasă clienţii să decidă valoarea acestuia.
Gândeşte toata strategia pe termen lung.
Fii simplu şi direct. Oamenii nu reţin în medie mai mult de 5-7 detalii.
Lasă impresia că eşti omniprezent şi fă campanii de remarketing.
Spune povestea din spatele firmei pentru a dobândi mai multă încredere.
Creează un logo de succes pe care să îl folosești peste tot şi adaugă întotdeauna o imagine postărilor tale.
Monitorizează în permanenţă ce se spune despre brandul tău.
Concentrează-te mai mult pe ceea ce vor oamenii să audă de la tine.
Foloseşte-te de emoţii pentru a vinde. Un mesaj emoţional însoţit de un mesaj subtil de vânzare va ajuta în luarea unei decizii benefice pentru tine.
Niciun brand nu se construişte peste noapte, iar pentru a construi un brand de succes este nevoie de timp şi resurse.
Trebuie însă notat faptul că un brand bine pus la punct până la cele mai mici detalii, la un moment dat, va lucra pentru tine.