Logo-ul, numit uneori siglă, este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, eveniment, etc.
Logo-ul poate fi compus din litere, imagini sau chiar o combinaţie a acestor elemente.
După cum am mai menţionat în postările anterioare, Logo-ul unui brand este elementul vizual cel mai des folosit. Fiind cel mai valoros element, este important să îi acordaţi multă atenţie.
Când vine vorba de imaginea firmei voastre, logo-ul este unul dintre elementele în care ar fi bine să investiţi cel mai mult. Este important ca un logo să evidenţieze semnificaţia numelui sau activitatea companiei pentru care este creat. Aplicaţi formula “KISS” (Keep It Short and Simple) în crearea logo-ului pentru ca acest să fie uşor de recunoscut şi de memorat.
Pasi pentru a crea un logo de succes
- Primul pas pe care îl ai de făcut este sa îţi alegi un designer şi să discuţi cu el despre ideile tale. Este important ca designerul să ştie unde va fi folosit logo-ul tău, grupul ţintă căreia i se adresează, culori şi elemente preferate şi, desigur, stilul şi caracteristicile aparte incluse în viitorul logo;
- Pasul al doilea este cercetarea făcuta de designer. Acesta cerceteaza piaţa, analizează concurenţa şi caută un concept unic pentru logo-ul tău;
- Pasul care necesită cel mai mult timp este dezvoltarea conceptului. Designerul creaza nişte schiţe cu creionul sau cu un program de grafică vectorială;
- Se alege fontul, culorile şi se dezvoltă conceptul. După alegerea unui font şi a unei dimensiuni potrivite, designerul dă contur mai multor concepte schiţate anterior. După acest pas urmează testarea culorilor şi alegerea celei mai bune variante;
- Designerul prezintă cele mai bune opţiuni clientului, cu explicaţiile de rigoare. Clientul îşi alege logo-ul şi îşi exprimă dorinţa pentru eventualele modificări;
- Odata ce designerul a făcut modificările cerute, logo-ul este gata de a fi trimis în fişierele finale.
- După ce fişierele au fost livrate ne rămâne doar să vedem noul logo pe cat mai multe materiale promoţionale.