Considerând social media o parte foarte importantă din strategia de câștigare a motoarelor de căutare, află felul în care te poate ajuta Facebook să îți îmbunătățești poziția în rezultatele oferite de motoarele de căutare.
Primul lucru esențial pe care trebuie să îl cunoști despre rețeua socială în cadrul strategiei SEO este ce face exact algoritmul curent folosit de Google cu datele din rețea – ce indexează, care sunt “semnalele” la care este atent etc. Prin semnale trebuie să înțelegi acele postări care funcționează ca factori de ranking pentru Google – de exemplu, postările de pe Facebook care au un număr mare de like-uri.
Chiar daca semnalele sociale venite de pe Facebook nu au impact direct asupra ranking-ului, rețeaua prezintă totuți un potențial important pentru rezultatele SEO. O poți folosi pentru a obține trafic și link-uri către site-ul tău, lucru valabil și pentru Twitter.
Cum iti imbunatatesti strategia SEO cu ajutorul Facebook?
Caracteristica eficientă deținută de Facebook în prezent este Graphic Search – motorul de căutare intern lansat de Facebook în 2013 care s-a consolidat treptat din acel moment și care are potențialul de a deveni o amenințare pentru Google.
Graph Search dispune de o tehnologie de căutare semantică – una care răspunde unor interogări complexe din partea utilizatorilor, și analizează, mai degrabă, limbajul natural, în defavoarea căutării cuvintelor cheie. De asemenea, adună informații cu ajutorul Bing, atunci când conținutul Facebook nu face față furnizării unui pachet bogat de rezultate pentru o anumită interogare.
Prin valorificarea puterii deținute de conexiunea între prieteni, prietenii prietenilor și toate datele publicate de aceștia în cadrul rețelei Facebook, Graph Search furnizează rezultate unice, pe care niciun alt motor de căutare nu le poate oferi în acest moment.
Există cel puțin două metode prin care Graphic Search te poate ajuta sa-ți promovezi afacerea. În primul rând, pentru SEO, este un instrument puternic prin care îți poți studia preferințele audienței și interesele acesteia în detaliu. În plus, te poți folosi de search-ul oferit de Facebook pentru analizarea competiției, pentru a afla preferințele și neplăcerile urmăritorilor acestora.
În al doilea rând, merită să dezvolți o strategie pentru a apărea în rezultatele oferite de Graph Search. Mark Zuckerberg (CEO-ul Facebook) a recunoscut că va fi nevoie probabil de 5-10 ani pentru a ajunge acolo unde își dorește cu instrumentul de căutare Graph Search.
Cea mai mai importantă tactică este gradul mare de implicare și dedicare din partea ta. Creeaza conținut care merită distribuit și încurajează apăsarea butoanelor de like și share. Cultivarea activă a relațiilor și invitarea utilizatorilor să interacționeze cu conținutul tău te va ajuta indirect cu Google, prin generarea de link-uri către site-ul tău.
Alte tactici pentru imbunatatirea strategiei SEO:
- Personalizarea URL-ului paginii de Facebook;
- Denumește-ți pagina într-un mod simplu: numele brand-ului sau al companiei;
- Completează toate informațiile posibile și folosește câteva dintre cuvintele cheie folosite pentru optimizarea Google SEO;
- Conectează-ți pagina cu toate celelalte rețele din mediul online: conturi pe alte rețele sociale, website etc.;
- Folosește Graph Search pentru a studia clienții și competitorii.
Pentru moment, Facebook nu oferă încă beneficii directe pentru Google SEO care să influențeze rezultatele oferite de motorul de căutare. Însă activitatea pe rețeaua socială te poate ajuta să generezi link-uri către site-ul tău. Poți folosi instrumentul Graph Search pentru a analiza comportamentul urmăritorilor tăi, dar și cei cu care concurezi.