În mileniul trei, puține lucruri sunt mai importante ca timpul, care a ajuns astăzi să însemne mult mai mult decât bani. Trăim într-o lume care se mișcă din ce în ce mai rapid, iar fiecare secundă contează. Din fericire, avem la dispoziție nenumărate soluții care ne pot ajuta să economisim timp. Dintre acestea, puține sunt mai utile ca un magazin online optimizat.
Pierdem foarte mult timp prin magazine, căutând produse pe care, de multe ori, se întâmplă să nu le găsim. Sau, mai bine zis, pierdeam. Pentru ca, în ziua de azi, poți să găsești într-un magazin online tot ce găsești în cel mai mare supermarket sau mall. Chiar mai mult, internetul îți permite să compari produse de la magazine diferite, pentru a afla care e mai bun din punct de vedere al calității sau care are un preț mai avantajos.
Cum lumea de azi tinde să se mute în online, este logic ca afacerile să facă și ele pasul către acest nou mediu. În acest articol o sa prezentăm avantajele pe care un antreprenor le poate avea prin deschiderea unui magazin online. Știm deja că acestea le oferă foarte mult consumatorilor, dar haideți să vedem cum pot ajuta afacerile.
1. Mai mulți clienți îți vor cumpăra produsul
De multe ori, se întâmplă ca produse de foarte mare calitate să rămână necunoscute, din cauza faptului că magazinele care le comercializează sunt situate în locații greu accesibile. Însă internetul nu are granițe. Așadar, această problemă dispare.
Publicul țintă al unui magazin online nu mai trebuie astăzi să fie doar cel local. Poate cu ușurință să fie unul la nivel global. Iar pentru acest lucru e nevoie doar ca magazinul tău să fie prezentat într-o limbă de circulație mondială iar sistemul tău de plăți să fie accesibil publicului larg.
2. Un magazin online înseamnă costuri reduse
Spre deosebire de un magazin tradițional, unul online nu ocupă niciun spațiu. Astfel, costurile operaționale sunt semnificativ mai mici. De asemenea, numărul de angajați este mai mic. A nu se întelege că un magazin online nu vine și cu anumite costuri. Acestea sunt însă aproape insignifiante în comparație cu cele ale unui magazin tradițional.
3. Poți evita și cheltuielile cu depozitarea stocurilor
Deschiderea unui magazin online îți permite să închei o înțelegere cu un furnizor și să redirecționezi către el orice comandă primită. Iar acesta va livra produsul către cumpărător, în numele afacerii tale.
Și cum firmele de curierat au făcut și ele pasul spre mileniul trei, clienții tăi pot plăti azi cu cardul, pot stabili când și unde să primească produsul cumpărat sau pot urmări drumul parcurs de acesta. Toate aceste avantaje îi vor convinge pe clienți să se întoarcă și să facă și alte cumpărături de la magazinul tău online.
4. Promovarea online a întrecut de mult timp promovarea offline
O campanie de promovare offline, la TV, radiu sau prin afișarea unor bannere, este greu de urmărit. Nu vei putea niciodată să înțelegi în totalitate impactul pe care aceasta îl are. Nu același lucru se poate spune și despre promovarea online.
Unelte precum Google Analytics sau Facebook Ads Manager îți permit să măsori rezultatele campaniilor tale. Poți afla astfel ce îți doresc clienții tăi dar și să creezi un profil al cumpărătorului ideal. În funcție de datele colectate, poți optimiza campaniile tale pentru a atrage și mai mulți cumpărători.
Viitorul este online
Comerțul online este viitorul. Asta nu înseamnă neapărat că, în următorii ani, vom fi martorii dispariției magazinelor tradiționale. Însă, într-o lume care se mișcă tot mai rapid, în care fiecare secundă contează, a ignora avantajele oferite de un magazin online va deveni echivalentul apăsării butonului de autodistrugere.