Crearea unui magazin online este mai ușor de realizat decât s-ar crede, mai ales atunci când știi deja ce anume îți dorești.
Dacă ai un plan bine stabilit și ți-ai conturat obiectivele atât în minte, cât și pe foaie, îți recomandăm să nu mai stai pe gânduri și să începi cu curaj să lucrezi la visul tău.
Ce faci ca să îți deschizi un magazin online?
Pentru a-ți deschide propria ta afacere online de succes, noi îți propunem câțiva pași simpli de urmat pentru a ușura procesul de creare.
-
Deschiderea unei firme (PFA sau SRL)
La acest pas trebuie să-ți stabilești domeniul de activitate, produsele comercializate, etc. În plus, trebuie fixate obiectivele magazinului tău online (publicul țintă, caracteristicile potențialilor clienți, prețurile produselor, concurența de pe piață, aprovizionare, închirierea unui spațiu etc) și sistematizată partea legală a afacerii online.
-
Alegerea unui nume, domeniu, logo, culori
Acest pas este foarte important în crearea magazinului online deoarece aceste caracteristici îți vor defini afacerea și produsele pe care le oferi. Logo-ul, în special, trebuie să se identifice cu dorințele și principiile magazinului tău virtual pentru că va fi cel mai vizibil pentru public.
De asemnea, paleta de culori aleasă pentru site trebuie să fie reprezentativă pentru ceea ce vinzi și să ofere utilizatorilor o senzație plăcută în momentul în care îți accesează site-ul.
Domeniul înseamnă adresa magazinului tău, adică numele pe care îl vei scrie în browserul de căutare pentru a accesas site-ul. În primul rând, trebuie să-ți găsești un nume în așa fel încât să nu fie ocupat.
Cu cât este mai scurtă și mai simplă adresa domeniului ales pentru magazinul tău, cu atât mai bine.
-
Crearea magazinului online/site-ului
Pentru acest pas trebuie să vă adresați unei firme de web design specializate în realizarea magazinelor online și a site-urilor pentru a te îndruma în legătură cu facilitățile pe care magazinul tău online ar trebui să le aibă.
-
Metode de plată și expediere
Ca metode de expediere există posibilitatea de expediere prin intermediul Poștei Române sau al unui serviciu de curierat rapid. În acest caz, plata se face în sistem ramburs.
Dacă dorești să faci comenzi doar pe plan local poți distribui coletele personal, cu plata la livrare.
În cazul în care optezi pentru plata online (prin PayPal, E-commerce BRD, Google Wallet, etc.) sau transfer bancar trebuie să te asiguri că este un sistem de plată online securizat, fără a pune în pericol datele personale ale clienților.
-
Optimizare SEO
Optimizarea SEO este benefică pentru o mai bună vizibilitate a site-ului / magazinului virtual în căutarile prin intermediul motoarelor de căutare.
Odată creată structura magazinului virtual, vor trebui incluse în sursa paginilor cuvintele cheie și descrierile pe care te bazezi.
Totodată, trebuie încărcate categoriile și produsele în magazinul online.
-
Promovarea online a magazinului
După crearea site-ultui și optimizarea acestuia, următorul pas este promovarea lui în mediul digital.
Fără o promovare adecvată e ca și cum magazinul tău nu ar exista. Trebuie să pui mare accent pe o campanie puternică de promovare online (fie pe rețelele de socializare, fie pe Google-Adwords) și să-ți stabilești un buget lunar alocat doar promovării online.
Veniturile din vânzări pot fi proporționale cu sumele investite în promovare.