După ce ai reușit să-ți creezi site-ul tău propriu, urmează să parcurgi o serie de etape esentiale pentru un site nou. Ele sunt necesare pentru o mai bună indexare a site-ului tău în motoarele de căutare, dar și pentru a putea urmări datele statistice despre vizitatorii care îl accesează.
Iată ce mai trebuie să faci odată ce site-ul este gata:
Sugestii pentru un site nou
- Google Anlytics
Este unul dintre cele mai importante instrumente gratuite de care te poți folosi pentru a obține informații valoroase despre vizitatorii site-ului tău. Platforma este ușor de integrat și de utilizat.
Îți poți extrage date referitoare la numărul de vizitatori într-un anumit interval de timp sau pe zile. Poți vedea sursa lor: din motorul de căutare, din alte site-uri, rețele de socializare sau tastând direct numele site-ului tău în browser.
Timpul pe care l-a petrecut un utilizator pe site-ul tău îți poate spune cât este de folositor și interesant pentru el ceea ce vede prima oară pe pagina ta, iar acest lucru îl poți afla tot din Google Analytics. Tot referitor la pagini, poți vedea exact care dintre acestea au fost cel mai des accesate de utilizator pentru a le îmbunătăți: despre noi, contact etc.
Dacă ți-ai creat un magazin online, atunci cu siguranță Google Analytics te va ajuta să măsori toate vânzările și conversiile pe care le generează site-ul tău.
- Google Search Console
Acesta este, pe scurt, instrumentul care te ajută la SEO. Practic, poți vedea problemele de indexare pe care le are site-ul tău pentru a le remedia cât de repede.
Cu ajutorul platformei Google Search Console poți corecta erorile astfel încât să maximizezi șansele de a ajunge printre primele rezultate în căutări. Foarte util este faptul că poți vizualiza cuvintele cheie (keywords) după care site-ul tău a fost găsit.
În cazul în care deții un magazin online, Google Search Console te poate ajuta pentru a vedea cele mai căutate produse de utilizatori, să știi pe care să te focusezi și să-ți mărești traficul pe site, pentru afacerea ta.
- Sitemap
Aceasta este o hartă a site-ului tău prin care motoarele de căutare pot vedea cum este structurat acesta și pentru a facilita indexarea lui. Această hartă este generată cu ajutorul unui programator și ulterior ea te ajută prin faptul că transmite motoarelor de căutare lista tuturor paginilor necesare pentru a fi indexate din site-ul tău.
- Social Media
Este necesar să acorzi o atenție deosebită audienței tale. Rețelele de socializare pot influența foarte mult concepția targetului și implicit succesul afacerii tale, iar un aspect important este ca ele să fie integrate în site-ul tău pentru a fi la îndemâna utilizatorilor.
Cu ajutorul acestora, poți promova de la produse la evenimente și utilizatorii pot împărtăși cu ușurință ce găsesc interesant pe site-ul tău: promoții, concursuri, produse, articole, știri etc. Este recomandabil ca aceștia să poate acces cu ușurină site-ul tău de pe aceste rețele de socializare pentru a plasa direct o comandă.
Integrează zonele de conținut din site-ul tău cu aceste platforme pentru a facilita distribuția conținutului tău de către vizitatori. De asemenea, le poți oferi șansa de a adăuga comentarii pe site-ul sau blogul tău, cu ajutorul conturilor de social media.
- Acces panou admin
În calitate de proprietar al site-ului, este necesar să ai acces atât la panoul de administrare cât și la contul de hosting. Ce poți face cu acestea? De exemplu, de aici îți poți face un back-up a site-ului, poți publica sau elimina conținut, poți actualiza informații despre servicii sau produse sau chiar să trimiți newsletter.
Absolut tot ceea ce apare pe site este controlat din panoul de administrare al site-ului. Dacă este necesar, solicită echipei care a creat site-ul tău să îți ofere un ghid de folosire a platformei, ca să nu fie nevoie să apelezi la ei de fiecare dată când dorești modificări.
Ca și concluzie, acum că primul pas în lumea online a afacerii tale este realizat și site-ul tău este vizibil, rămâne doar să pui în practică acești pași și site-ul tău este gata de vânzări!
De aici înainte, tot ce rămâne de făcut este să te concentrezi pe promovare și vânzări.