Rețelele de socializare joacă un rol important în viața noastră. Fie că recunoaștem sau nu majoritatea dintre noi petrecem ore în șir navigând pe rețelele de socializare preferate. Pentru companii și nu numai, rețelele de socializare au devenit cea mai avantajoasa platfoma de promovare.
Chiar dacă Facebook-ul este cea mai utilizată rețea de socializare când vine vorba de promovare, rețelele precum Twitter, Pinterest, LinkedIn, Instagram și Snapchat sunt considerate și ele locurile ideale de a-ți face cunoscută afacerea și nu numai.
Alege cea mai buna platforma de socializare pentru business-ul tau
Facebook este într-o continuă creștere și a devenit o necesitate pentru orice afacere. Această rețea de socializare este practic o referință pentru oricine dorește să localizeze și să contacteze o persoană sau o o organizație.
Datorită informațiilor detaliate pe care le deține despre fiecare utilizator Facebook este o platformă excelentă pentru promovare. Iar datorita faptului că toți utilizatorii își verifică cel puțin o dată pe zi Facebook-ul, acesta a devenit un instrument foarte puternic pentru promovarea unei afaceri.
Principalul avantaj în promovarea pe Facebook este că acesta îți permite sa targetezi audiența în funcție de varstă, sex, locație, interese, etc.
LinkedIn este unica și cea mai bună rețea de socializare profesională care îți poate crea o multitudine de contacte de afaceri și conversii. LinkeIn îți oferă posibilitatea de a targeta un anumit tip de client și îi poți identifica în funcție de industrie sau poziție în cadrul companiei. De asemenea poți vizualiza CV-uri și activități.
LinkedIn este o rețea de socializare atât pentru a-ți dezvolta afacerea, cât și pentru recrutarea oamenilor potriviți pentru a forma o echipă de profesioniști cu obiective comune.
Principalul avantaj în folosirea LinkedIn-ului este faptul că îți permite să cauți persoanele potrivite pentru a încheia parteneriate de afaceri și, desigur, faptul că poți publica articole și noutăți pentru a crește reputația brandului tău.
Twitter a fost creat pentru a permite conversii scurte și rapide și pentru schimburi de idei între utilizatori. Prin această platformă clienții tăi pot primi răspunsuri rapide la orice întrebare/ plângere pe care o au referitoare la afacerea ta.
Construirea unei comunități de followers poate dura mai mult însă cu puțină rabdare, perseverență și, desigur, cu niște hashtaguri potrivite totul este posibil.
Principalul avantaj în folosirea Twitter-ului este ca vei fi întotdeauna la curent cu ultimele tendințe din domeniul tău de activitate.
Instagram este o platformă deținută de Facebook și merge pe premisa “o imagine cât o mie de cuvinte”. Este ușor de folosit și foarte vizibil și tocmai din acest motiv cunoaște cea mai rapidă creștere a popularității.
Instagram este una dintre cele mai rapide și simple metode de promovare a produselor, evenimentelor și a afacerii tale.
Ca și Twitter, Instagram cere multă răbdare. Trebuie să îți atragi followerii prin a le oferi exact ceea ce caută.
Principalul avantaj al acestei platforme este vizualul. Prin Instagram poți să prezinți mult și să transpui totul în imagini.
Pinterest este o platformă în care demograficele sunt cel mai important lucru. Afacerea ta trebuie să fie prezentă pe Pinterest mai ales în cazul în care audiența ta este formată în mare parte din femei cu vârsta cuprinsă între 20 și 45 de ani.
Această platformă se bazează pe impărtășirea intereselor și permite audienței să se familiarizeze cu brandul tău.
Principalul avantaj al Pinterest-ului este segmentarea. O piață bine segmentată va avea întotdeauna cea mai ridicată rată de conversie. Prin urmare dacă reușești să te pozitionezi aici rezultatele nu vor întarzia să apară.
Este foarte important să analizezi avantajele și dezavantajele fiecărei rețele de socializare pe care vrei să îți promovezi afacerea și în final să o alegi pe cea mai potrivită.
Poți, de asemenea, să alegi simultam mai multe rețele de socializare, însă este important de notat faptul că oportunitățile cresc cu cât ești mai activ.