Ca si om de marketing, mereu este nevoie sa avem la indemana un plan pentru a tine totul sub control pentru a nu intra in panica atunci cand suntem pusi in situatia de a oferi superiorului explicatii, fie atunci cand trebuie sa gestionam o situatie de criza. Pentru noi, intocmirea unui plan este o regula de baza care ne confera siguranta ca tehnicile si strategiile sunt elaborate, iar in orice moment avem libertatea de a le revizui. In cadrul activitatii profesionale, incercam sa fim cat mai eficienti pentru a culege rapid rezultatele pozitive, insa fara o planificare temenica, acest obiectiv este imposibil de obtinut.
Un calendar editorial este indicat in special in cazul postarilor din Social Media, deoarece avem ocazia sa stabilim ce continut urmeaza sa publicam si care este intervalul orar in care audienta noastra este online. Urmeaza etapa masurarii eficientei rezultatelor anterioare cu cele actuale, trecand apoi la o evaluare care ne permite observarea postarilor care au starnit interes sau care necesita o imbunatatire. Aceasta analiza este cunoscuta sub denumirea de Studierea activitatii publicului care furnizeaza aspecte despre tipul si comportamentul persoanelor cu care interactionam.
Avantajele unui calendar editorial pentru social media
- Observarea ratei de conversie;
- Traficul obtinut pe site, datorita link-urilor inserate sau a continutului de calitate;
- Pozitia actuala a site-ului;
- Extragerea unor reactii, comentarii sau discutii cu privire la subiectele publicate.
Nu uitam de faptul ca permanent, trebuie sa fim informati de stirile sau evenimentele relevante din domeniu pentru a informa publicul despre orice schimbare. Toate acestea se vor regasi in calendarul editorial impreuna cu o situatie generala despre activitatea din saptamana respectiva. Inainte de realizarea unui nou tabel, incercam pe cat posibil sa ne concentram pe cei trei pasi vitali: controlul activitatii, corectarea continutului si imbogatirea sa.