Magento este una dintre cele mai complexe platforme de e-commerce si este utilizata de marile magazine online. S-a lansat initial in 2008, insa de atunci a evoluat remarcabil. Initial, a fost un proiect al companiei Varien din California, iar ulterior a fost in posesia celor de la eBay si in cele din urma a fost vanduta celor de la Permira.
Mark Lavelle, CEO-ul Magento, anunta pe magento.com vanzarea platformei de e-commerce companiei Adobe urmand sa faca parte din segmentul Adobe Digital Experience. Pretul acesteia este de 1,68 miliarde de dolari, iar vanzarea se va intializa in a doua parte a anului fiscal 2018.
Adobe este unul dintre cei mai mari dezvoltatori de software din lume si este la o a treia achizitie majora declarand ca integrarea Magento in Adobe Experience Cloud va oferi o singura platforma pentru clientii B2B si B2C.
Dupa incheiarea acestei achizitii Adobe va concura pentru o cota mai mare in piata de e-commerce cu Salesforce si Oracle si urmareste crearea unui sistem complet de creare de magazine online, reclame digitale, experiente positive pentru utilizatori si finalizare de comenzi. Va oferi, de asemenea, si software de gestiune a magazinelor online, a comenzilor, livrarilor si retururilor.
In Romania Magento are o cota de aproximativ 18% din totalul magazinelor online, dar la nivel modial peste 300 000 de magazine online folosesc solutiile Magento.
Odata cu finalizarea tranzactiei, Adobe va avea acces la clientii din clasa de mijloc ai Magento si la companiile mari. Mark Lavelle va continua sa conduca echipa Magento ca parte a afacerii Adobe Digital Experience.