Pentru orice afacere din mediul online, cartea de vizită a fiecăreia și principalul element care asigură vizibilitatea este site-ul acesteia. Indiferent de domeniul de activitate, modul în care te prezinți în fața potențialilor clienți este unul dintre aspectele care îi determină să achiziționeze produsele ori serviciile tale sau nu.
În cazul în care plănuiești să-ți creezi un site pentru afacerea ta sau dorești să-l îmbunătățești pe cel deja existent îți oferim câteva recomandari pentu un site atractiv:
#1 Design-ul corespunzător
Primul pas pe care trebuie să-l faci pentru a te asigura că vei avea un site potrivit audienței tale este designul acestuia. În funcție de preferințele personale și de tipul acestuia (site de prezentare produse sau servicii, magazin online sau blog personal) există o multitudine de opțiuni pentru care poți opta.
Fie că îți dorești să alegi o variantă custom (adică realizarea site-ului de la zero conform dorințelor tale) sau una predefinită (model de design care permite doar anumite modificări ale temei respective), important este să ai în vedere ca imaginea vizuală de ansamblu să fie una plăcută și conform audienței căreia te adresezi.
De aceea, te sfătuim alegi culori care sunt în concordanță cu nuanțele logo-ului afacerii tale și să ai un echilibru între elementele vizuale pe care le integrezi precum poze și filmulețe.
Este esențial să ai un design aerisit și simplu pentru ca experința utilizatorilor pe site-ul tău să fie cât mai optimă și ușoară, astfel optează pentru un design simplu care să nu fie încărcat.
#2 Viteza de încărcare
Viteza mare de încărcare a unui site este un mare dezavantaj și o primă impresie proastă. Utilizatorilor le displace ideea de a aștepta, își doresc să acceseze orice informație într-un timp cât mai scurt și din cât mai puține click-uri.
Astfel că, viteza optimă de încărcare trebuie să fie sub 3 secunde. În caz contrar, există șanse mari ca utilizatorul să închidă site-ul și este puțin probabil ca acesta să se mai întoarcă.
#3 Mobile responsive
Datorită faptului că oamenii accesează cel mai des informațiile de pe dispozitivele mobile, este un factor crucial ca site-ul tău să fie adaptat oricărui dispozitiv mobil.
În acest mod, navigarea pe website de pe un smartphone este accesibilă, iar utilizatorul nu este nevoit să mute ecranul în stânga sau în dreapta pentru a putea citi textul sau pentru a da click pe anumite butoane.
#4 Conținut relevant
În afară de aspect și de elementele tehnice, conținutul pe care îl regăsește utilizatorul pe un site este la fel de important. Este recomandabil ca textul să fie clar și concis, să descrie avantajele produselor sau serviciilor pe care le oferi și să fie însoțit de imagini adecvate.
De asemenea, evită să pui informații în exces pe o singură pagină pentru a nu fie prea încărcat, iar utilizatorul să nu-și piardă interesul. Esențial este să-l atragi să afle mai multe detalii despre tine și despre produsele și serviciile pe care le oferi pentru ca, ulterior, să-l transformi în consumator.
#5 Funcționalitățile site-ului
Nu este îndeajuns ca un site să existe, el trebuie și să ofere utilizatorilor anumite posibilități. Spre exemplu, un articol de blog trebuie să fie însoțit de butoanele aferente rețelelor de socializare pentru a putea fi distribuit, iar un magazin online trebuie să aibă inclusă opțiunea de plată cu cardul.
Iar toate website-urile trebuie să fie interactive și să conțină diverse butoane de îndemn astfel încât să-i determine pe oameni să întreprindă anumite acțiuni pe site (cumpărarea unui produs, descărcarea unui ebook, înscrierea la un curs și multe altele).