Stocuri de produse, logistică, firme de curierat, crearea site-ului sunt principalele teme pe care trebuie să le aibă în vedere antreprenorii care vor să intre în comerțul electronic. Cele mai frecvente greșeli făcute de antreperenori sunt din cauza lipsei experienței și a dezinformării din domeniul Ecommerce. De aceea îți enumerăm mai jos 5 greseli in crearea magazinelor online pe care majoritatea antreprenorilor le fac, dar pe care tu le poți evita.
Cea mai frecventă problemă o reprezintă mentalitatea cu care pornesc la drum antreprenorii. Ca orice afacere de început,are nevoie de investiții și răbdare. „Online va fi mereu mai simplu este valabil doar pentru clienți, nu și pentru proprietarii de business”, spune Ana Matei, specialist in optimizarea magazinelor online.
A doua greșeală o reprezintă lipsa de experiență sau lipsa cunoștințelor necesare. La prima vedere, pare foarte simplu să vinzi pe net.
Adesea, proprietarii de magazine online mici sau mijlocii se confruntă cu obstacole în procesul de dezvoltare din cazua lipsei unui plan de strategie bine pus la punct. Înainte de demararea afacerii și crearea magazinului online este obligatoriu să acoperiți toate aspecte în ceea ce privește cromatică, imagine, logo, etc.
Un aspect important pentru utilizator este designul site-ului, însă de multe ori, antreprenorul nu se raportează la potențialii clienți, ci la preferințele proprii. Pentru a vinde, site-ul trebuie să se adapteze nevoilor de design ale clienților online (întreprinzătorul trebuie să delimiteze foarte clar publicul țintă și caracteristicile la care trebuie să se raporteze magazinul său online).
Iar despre conținut, o descriere de produs incompletă sau, dimpotrivă, prea complicată îl va descuraja pe clientul online să realizeze achiziția până la sfârșit, de aceea informațiile trebuie să fie la subiect și cât mai la îndemână clienților.
Lipsa personalizării și a unui sistem de UpServing – un concept care se traduce simplu: ofera înainte să ceri, este o altă greșeală.
Mai exact, curtarea clienților online ar trebui să se facă fie prin dezvoltarea unei comunități și a unei culturi a brandului, fie prin experiențe personalizate până la vânzare unu la unu, dar, de preferat ar fi amândouă, iar a oferi înainte de a cere este un pilon important.
Proprietarii de magazine online fac deseori greșeala de a nu investi în toate zonele de marketing online: SEO – Programare, PPC si ReMarketing pe Facebook (Ads) si Google Adwords, PR, e-mail, afiliere. Se întreabă mereu care este cel mai bun canal, deși toate canalele sunt la fel de importante pentru clienții lor și șansele de conversii online. O simplă monitorizare a drumului parcurs și a timpului scurs până la achiziție, lucru ușor de realizat prin rapoartele din Google Analytics.
Studiile arată faptul că numărul de pași pe care un client ii poate parcurge de la intrarea pe site și până la achiziție poate ajunge și la 20-30, folosind toate canalele de comunicare, chiar pentru produse ieftine, iar timpul de la intrare și până la achiziție poate ajunge și până la 72 ore.